20/01/2004 - 00:00
El Plenari del Pacte de la Mobilitat Sostenible de l'Hospitalet de Llobregat ha fet balanç sobre els primers dos anys d'aplicació del Pla Director de Mobilitat Sostenible de L'Hospitalet. El resultat és, segons una nota informativa elaborada pels serveis de comunicació de l'Ajuntament, que la ciutat ha avançat considerablement en temes com la promoció del transport públic o les zones adreçades als vianants.
La creació de carrers de prioritat invertida i zones per a vianants, la construcció de nous aparcaments subterranis de promoció pública i la millora del transport públic col·lectiu han estat els principals projectes que s'han portat a terme a la ciutat en els darrers dos anys, tal com estableix el Pla Director de Mobilitat Sostenible de L'Hospitalet. Els membres del Plenari del Pacte per a la Mobilitat Sostenible van fer un repàs a totes aquestes actuacions en el decurs d'una reunió realitzada el divendres, 9 de gener.
En els darrers dos anys s'han creat noves zones en què s'ha donat prioritat al vianant respecte al trànsit rodat. És el cas del projecte de millora urbana dels passatges de Concepció, Bonveí, Llopis, Xiprer, Congost i carrers Goya, Mare de Déu dels Desamparats i Holanda. Aquestes actuacions es contemplaven dins el Pla Integral Collblanc-la Torrassa. En total han significat la transformació de 9.050 metres quadrats.
Altres actuacions de la mateixa mena s'han realitzat a l'entorn del Mercat de Santa Eulàlia on s'han convertit en espais de vianants i prioritat invertida un total de 10.800 metres quadrats, a les places de Pius XII i dels Avis, i als carrers D'Anselm Clavé, Unió, Pareto, Doctor Fléming i Muns. Amb la remodelació de integral del Torrent Gornal, també s'han transformat els carrers Rafael Campalans, de la Literatura i de la Bisbal.
En l'apartat dels aparcaments, ja han començat a funcionar els nous equipaments del passatge Amat, de la plaça de l'Ajuntament, de l'avinguda de Severo Ochoa, de l'avinguda de Can Serra, de l'avinguda del Torrent Gornal i de la plaça Francesc Macià. En aquests moments, es troba en construcció el tercer aparcament del carrer de la Primavera i en fase de projecte el de l'avinguda Amèrica.
Per tal de potenciar el transport públic, a L'Hospitalet s'han posat en marxa dues noves línies d'autobusos urbans -la L14 i la L16- i s'han millorat els ja existents, amb l'augment de la freqüència de pas i l'adquisició de nous vehicles.
El Plenari del Pacte per la Mobilitat Sostenible forma part de les estratègies a seguir a la ciutat per posar en funcionament l'Agenda 21 i millorar el medi ambient i la sostenibilitat. El seu objectiu és vetllar pel compliment de la línia estratègica que vol un medi urbà de qualitat i sostenible i per la línia estratègica de la mobilitat global i connectivitat entre barris. Els principals temes a treballar són: criteris de sostenibilitat en el plantejament urbanística, en la construcció i en la selecció de materials; potenciació dels espais verds; l'arbrat urbà; l'agricultura periurbana i la biodiversitat; restauració de la llera del Llobregat; reestructuració de la xarxa viària de la ciutat; circuits de bicicleta per a vianants o transport públic.