Les moratòries de la ZBE per a vehicles pesants s’amplien sis mesos

01/06/2021 - 08:29

Amb l’ampliació de la moratòria es dona resposta a la dificultat de renovació de determinats vehicles amb característiques especials o amb terminis de fabricació llargs en el context socioeconòmic actual causat per la covid-19. La ZBE Rondes de Barcelona s’adapta així a la situació que vivim i acompanya la ciutadania i els diferents sectors econòmics en el procés de recuperació.

Els cinc municipis metropolitans que integren la zona de baixes emissions (ZBE) Rondes de Barcelona (Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià de Besòs), l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat de Catalunya han acordat ampliar, durant 6 mesos més, la moratòria de la ZBE Rondes BCN per als vehicles pesants (N2, N3, M2 i M3), atenent les circumstàncies socioeconòmiques derivades de la crisi sanitària de la covid-19.

Les administracions han arribat a aquest acord després de diferents converses amb els sectors afectats.

La crisi econòmica persistent ha dificultat la renovació del parc de vehicles pesants i altres tipus de vehicles singulars que, per les característiques específiques de personalització o adaptació a un servei concret, tenen un cost d’adquisició més alt que altres tipus de vehicles o uns terminis de fabricació més llargs.

La voluntat és seguir acompanyant la ciutadania i els diferents sectors econòmics en el procés de recuperació.

 

Nous terminis

L’acord per allargar 6 mesos més cadascuna de les moratòries vigents actualment deixa les moratòries en la situació següent:

  • Camions i autocars petits (vehicles N2, N3 i M2), la moratòria s’amplia 6 mesos a comptar des del final de la moratòria vigent, és a dir, fins a l’1 de gener de 2022. La moratòria inicial acabava l’1 de juliol de 2021.
  • Autocars de transport col·lectiu (vehicles M3), la moratòria s’amplia 6 mesos a comptar des del final de la moratòria vigent, és a dir, fins a l’1 de juliol de 2022. La moratòria inicial acabava l’1 de gener de 2022.

 

La ZBE continua creixent

L’àrea metropolitana de Barcelona ha estat pionera en la implantació de la ZBE i continua treballant en el desenvolupament d’altres mesures per prevenir la contaminació de l’aire.

L’aprovació aquest mes de maig de la nova Llei del canvi climàtic i la transició energètica obliga totes les ciutats d’Espanya de més de 50.000 habitants a establir zones de baixes emissions urbanes, com a mesura essencial per millorar la qualitat de l’aire, abans del 2023, a més de fomentar decididament els desplaçaments sostenibles a peu, en bicicleta i en transport públic.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí