Les agents energètiques de Sant Feliu assessoren més de 100 famílies vulnerables en el marc de la campanya 'Connecta't a l'estalvi energètic'

Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

24/01/2020 - 14:36

La tercera edició de la campanya 'Connecta't a l'estalvi energètic' va finalitzar el mes de desembre passat després d'oferir assessoraments, formacions, i informació per reduir el consum d'energia i mitigar la contaminació. La campanya va començar a l'abril amb la contractació, durant 9 mesos, de dues informadores i una electricista, que en el decurs del seu pla de treball han atès un total de 109 famílies de la ciutat en situació de vulnerabilitat. Es tracta de persones o famílies que pateixen pobresa energètica i que corren el risc de veure's privades de l'accés als serveis bàsics de llum, aigua o gas, a causa de la seva situació econòmica.

Les agents han realitzat estudis energètics a domicili amb cita prèvia. Allà han revisat factures, han pres mesures dels aparells que hi havia a les llars, i han realitzat propostes d'estalvi com la possibilitat d'acollir-se al bo social elèctric. Aquesta darrera actuació ha esdevingut especialment rellevant, atès que s'han modificat els requisits per accedir a aquest bo social, i que actualment les persones beneficiàries d'aquest també tenen dret a rebre el bo social tèrmic. Aquestes tasques d'assessorament, juntament amb els petits arranjaments elèctrics que també es realitzaven en alguns domicilis, han contribuït a l'estalvi tant energètic com econòmic de les famílies que han estat ateses.

En el marc de la campanya també s'han fet sessions formatives a la ciutadania en general per orientar-la sobre com reduir el consum d'energia, realitzades en col·laboració amb organismes i entitats com l'Escola d'adults, la mesquita o el rober de Càritas. Les persones assistents, un total de 170 al llarg de la campanya, han tingut l'oportunitat de portar les factures de llum i altres subministres a qualsevol de les 12 sessions per aprendre a interpretar els diferents conceptes, i saber quines mesures d'estalvi energètic poden aplicar en l'àmbit domèstic. 

Una de les novetats de la tercera edició de la campanya Connecta't ha estat la creació d'una oficina d'atenció a la ciutadania ubicada a l'entrada dels jardins del Palau Falguera. Allà les agents han informat a 349 persones sobre els conceptes que figuren al rebut de l'aigua, les bonificacions existents, i com accedir-hi. Es van tramitar la tarifa i el cànon social a un total de 56 persones, i a 18 més se'ls va gestionar la bonificació per tram per formar part d'unitats de convivència de més de 3 persones. A banda dels tràmits relacionats amb el rebut de l'aigua, en total l'oficina ha atès un total de 1600 persones, majoritàriament de manera presencial però també a través de consultes telefòniques.


 

Categories: 

Relacionats

Acte
27/11/2023 - 09:00
En línia i presencial al Centre Tecnològic Leitat (Carrer Innovació, 2, 08225, Terrassa)
Notícia

Les 55 sol·licituds que s’han inscrit per participar en la primera Comunitat Energètica de Sitges finalment es podran beneficiar totes de l’energia generada a les instal·lacions fotovoltaiques dels edificis municipals del polígon Pruelles-Mas Alba

Notícia

El projecte Circular B30 fa de l’eix Mollet-Cerdanyola un referent per avançar en recerca i innovació cap a l’objectiu de residu zero al territori. La iniciativa ha permès articular una xarxa de laboratoris a la UAB, Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès perquè universitats, centres de recerca, administracions, empreses i ciutadania treballin plegats en projectes innovadors en matèria de sostenibilitat

Butlletí