L’entrada oest de Granollers reduirà la calçada per als vehicles i incorporarà un carril segregat per a bicis i vianants

Font: Ajuntament de Granollers

14/01/2019 - 11:45

La Diputació de Barcelona ha redactat un projecte de millora de la mobilitat a l’entrada de Granollers per la BV-1432 entre la C-17 i l’estació de Renfe. El projecte, que va ser presentat el 13 de desembre pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, juntament amb l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, s’executarà en dues fases i es finançarà conjuntament entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Granollers.

Imatge virtual de com es preveu arranjar l'entrada oest de Granollers
Aquest projecte té per finalitat desenvolupar diverses actuacions per tal de dotar de les infraestructures necessàries per millorar la mobilitat a peu i en bicicleta, pacificar el trànsit de vehicles i  atorgar la qualitat paisatgística adequada a l’entrada a un nucli urbà.
Actualment el tram de la carretera BV-1432 entre l’accés a la C-17 i l’estació de Renfe té un fort caràcter interurbà. La secció de la carretera té una amplada mitjana de 16 metres, amb vorals entre un i 2,80 metres, amb un carril de circulació per sentit i trams de tercer carril d’accés al barri de Can Gili i d’accés a la carretera de Canovelles. El nivell de trànsit és elevat i s’ha detectat excés de velocitat en el tram, que té una velocitat límit establerta de 50 km/h. Existeix una parada d’autobús que no disposa de les condicions d’accessibilitat suficients ni condicions adequades per creuar la calçada.
Les principals actuacions incloses en el projecte comprenen la urbanització de la carretera per reduir la calçada a una secció de 6,60 metres amb un carril per sentit, a excepció de la cruïlla amb la carretera de Canovelles on es mantindrà el tercer carril de gir, així com la implantació d’una rotonda a l’accés a Terra Alta per eliminar els girs a esquerre i reduir velocitats en el tram. Associat a la rotonda es farà un pas de vianants per connectar les parades de bus.
El projecte també inclou la urbanització d’un itinerari per a vianants i bicicletes de tres metres d’amplada en tot el tram, que connectarà amb la rampa d’accés a l’estació, així com enllumenat, enjardinament de parterres i tractament paisatgístic de l’entorn de l’actuació.
 

 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Granollers acaba d'incorporar un nou punt de recàrrega ràpida municipal per a vehicles elèctrics, al carrer del Camp de les Moreres. Fins ara només n'hi havia un altre, en aquest cas semiràpid, davant de Can Muntanyola, al polígon industrial Palou Nord.

Reportatge

Aquest reportatge és un resum de les principals aportacions de la Conferència Internacional de l’Aliança del Clima 2018, organitzada per Aliança del clima associació municipalista mundial contra el canvi climàtic, juntament amb la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, i la col·laboració del Pacte dels Alcaldes per al clima i l’energia. La conferència es va celebrar al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona del 1 al 3 d'octubre del 2018 i hi van participar més de 200 representants d’entitats municipalistes de l’Aliança del Clima implicades en la lluita contra el canvi climàtic

Notícia
16 empreses s’han sumat a la prova pilot de polígon circular (foto: Aj. Rubí -Localpres)

16 empreses s’han sumat a la prova pilot de polígon circular (foto: Aj. Rubí -Localpres)

El projecte Can Jardí - Polígon Circular parteix de la idea que la gestió compartida dels diferents recursos del polígon permetrà optimitzar costos, reduir les emissions de CO2, crear ocupació i nous perfils professionals i millorarà la competitivitat de totes les empreses participants. El nou model de gestió al voltant de la implantació d’un equip de Gestors de Polígon s’ha posat en marxa aquest mes de març com a prova pilot.

Butlletí