L’entrada oest de Granollers reduirà la calçada per als vehicles i incorporarà un carril segregat per a bicis i vianants

Font: Ajuntament de Granollers

14/01/2019 - 11:45

La Diputació de Barcelona ha redactat un projecte de millora de la mobilitat a l’entrada de Granollers per la BV-1432 entre la C-17 i l’estació de Renfe. El projecte, que va ser presentat el 13 de desembre pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, juntament amb l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, s’executarà en dues fases i es finançarà conjuntament entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Granollers.

Imatge virtual de com es preveu arranjar l'entrada oest de Granollers
Aquest projecte té per finalitat desenvolupar diverses actuacions per tal de dotar de les infraestructures necessàries per millorar la mobilitat a peu i en bicicleta, pacificar el trànsit de vehicles i  atorgar la qualitat paisatgística adequada a l’entrada a un nucli urbà.
Actualment el tram de la carretera BV-1432 entre l’accés a la C-17 i l’estació de Renfe té un fort caràcter interurbà. La secció de la carretera té una amplada mitjana de 16 metres, amb vorals entre un i 2,80 metres, amb un carril de circulació per sentit i trams de tercer carril d’accés al barri de Can Gili i d’accés a la carretera de Canovelles. El nivell de trànsit és elevat i s’ha detectat excés de velocitat en el tram, que té una velocitat límit establerta de 50 km/h. Existeix una parada d’autobús que no disposa de les condicions d’accessibilitat suficients ni condicions adequades per creuar la calçada.
Les principals actuacions incloses en el projecte comprenen la urbanització de la carretera per reduir la calçada a una secció de 6,60 metres amb un carril per sentit, a excepció de la cruïlla amb la carretera de Canovelles on es mantindrà el tercer carril de gir, així com la implantació d’una rotonda a l’accés a Terra Alta per eliminar els girs a esquerre i reduir velocitats en el tram. Associat a la rotonda es farà un pas de vianants per connectar les parades de bus.
El projecte també inclou la urbanització d’un itinerari per a vianants i bicicletes de tres metres d’amplada en tot el tram, que connectarà amb la rampa d’accés a l’estació, així com enllumenat, enjardinament de parterres i tractament paisatgístic de l’entorn de l’actuació.
 

 

Categories: 

Relacionats

Article
Imatge del carril per a bicicletes que és previst habilitar al pg. de la Ribera

Imatge del carril per a bicicletes que és previst habilitar al pg. de la Ribera

Granollers adoptarà diverses propostes, a curt i i mitjà termini, per millorar la mobilitat després del confinament produït pel Covid-19. La intenció d'aquestes actuacions és pacificar el trànsit, en un context en què s'incrementarà l'ús del vehicle privat i es mantindrà reduïda la capacitat del transport públic a causa de les normativa sanitària. Alhora, es fa necessari implantar mesures que garanteixin la distància social a la via pública com facilitar la mobilitat a peu i bicicleta, la manera més eficient de desplaçar-se per a trajectes entre 1 i 7 km que s'acostumen a fer en àmbits urbans.

Notícia

El Port de Tarragona ha presentat el seu Pla de Sostenibilitat Agenda 2020-2030, un compromís que ha adquirit l’entitat amb la intenció de complir amb 23 objectius mediambientals, aplicant 82 actuacions i que es realitzaran en un termini aproximat de 10 anys.

Notícia

Durant els mesos de la crisi sanitària per la covid-19 es van impulsar diverses mesures municipals per fomentar la mobilitat sostenible i garantir la distància de seguretat. A partir del setembre es posaran en marxa més actuacions per seguir incrementant l’espai públic per als vianants i ampliar els carrils bus i els corredors bici. També es mantenen 34 dels 60 carrers delimitats com a itineraris segurs temporals que es van obrir durant el desconfinament i alguns, com la via Laietana, s’incorporaran al programa “Obrim carrers”, que es reactivarà a la tardor.

Butlletí