L’entrada oest de Granollers reduirà la calçada per als vehicles i incorporarà un carril segregat per a bicis i vianants

Font: Ajuntament de Granollers

14/01/2019 - 11:45

La Diputació de Barcelona ha redactat un projecte de millora de la mobilitat a l’entrada de Granollers per la BV-1432 entre la C-17 i l’estació de Renfe. El projecte, que va ser presentat el 13 de desembre pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, juntament amb l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, s’executarà en dues fases i es finançarà conjuntament entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Granollers.

Imatge virtual de com es preveu arranjar l'entrada oest de Granollers
Aquest projecte té per finalitat desenvolupar diverses actuacions per tal de dotar de les infraestructures necessàries per millorar la mobilitat a peu i en bicicleta, pacificar el trànsit de vehicles i  atorgar la qualitat paisatgística adequada a l’entrada a un nucli urbà.
Actualment el tram de la carretera BV-1432 entre l’accés a la C-17 i l’estació de Renfe té un fort caràcter interurbà. La secció de la carretera té una amplada mitjana de 16 metres, amb vorals entre un i 2,80 metres, amb un carril de circulació per sentit i trams de tercer carril d’accés al barri de Can Gili i d’accés a la carretera de Canovelles. El nivell de trànsit és elevat i s’ha detectat excés de velocitat en el tram, que té una velocitat límit establerta de 50 km/h. Existeix una parada d’autobús que no disposa de les condicions d’accessibilitat suficients ni condicions adequades per creuar la calçada.
Les principals actuacions incloses en el projecte comprenen la urbanització de la carretera per reduir la calçada a una secció de 6,60 metres amb un carril per sentit, a excepció de la cruïlla amb la carretera de Canovelles on es mantindrà el tercer carril de gir, així com la implantació d’una rotonda a l’accés a Terra Alta per eliminar els girs a esquerre i reduir velocitats en el tram. Associat a la rotonda es farà un pas de vianants per connectar les parades de bus.
El projecte també inclou la urbanització d’un itinerari per a vianants i bicicletes de tres metres d’amplada en tot el tram, que connectarà amb la rampa d’accés a l’estació, així com enllumenat, enjardinament de parterres i tractament paisatgístic de l’entorn de l’actuació.
 

 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Granollers acaba d'incorporar un nou punt de recàrrega ràpida municipal per a vehicles elèctrics, al carrer del Camp de les Moreres. Fins ara només n'hi havia un altre, en aquest cas semiràpid, davant de Can Muntanyola, al polígon industrial Palou Nord.

Notícia
Indicadors de Zona 30 als carrers del barri del Segle XX. | Font: La Torre

Indicadors de Zona 30 als carrers del barri del Segle XX. | Font: La Torre

L'Ajuntament de Terrassa ha implantat noves mesures de pacificació del trànsit als barris de Ca n'Aurell, Escola Industrial-Plaça Catalunya, Cementiri Vell, Sant Pere i Pere Parres per ordenar la mobilitat i millorar la seguretat dels vianants. En aquesta actuació, els cinc barris afectats són els que hi ha a la zona més pròxima a la futura Zona de Baixes Emissions (ZBE). 

Notícia

Es preveu la construcció d’una desena de nous trams de carrils bici connectats als existents per arribar als llocs i equipaments de la ciutat que generen més mobilitat. De fet, el projecte doblarà la xarxa actual de carrils i espais aptes per circular amb bici, que a finals de l’any que ve arribarà als 16 km.

Butlletí