L’entrada oest de Granollers reduirà la calçada per als vehicles i incorporarà un carril segregat per a bicis i vianants

Font: Ajuntament de Granollers

14/01/2019 - 11:45

La Diputació de Barcelona ha redactat un projecte de millora de la mobilitat a l’entrada de Granollers per la BV-1432 entre la C-17 i l’estació de Renfe. El projecte, que va ser presentat el 13 de desembre pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, juntament amb l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, s’executarà en dues fases i es finançarà conjuntament entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Granollers.

Imatge virtual de com es preveu arranjar l'entrada oest de Granollers
Aquest projecte té per finalitat desenvolupar diverses actuacions per tal de dotar de les infraestructures necessàries per millorar la mobilitat a peu i en bicicleta, pacificar el trànsit de vehicles i  atorgar la qualitat paisatgística adequada a l’entrada a un nucli urbà.
Actualment el tram de la carretera BV-1432 entre l’accés a la C-17 i l’estació de Renfe té un fort caràcter interurbà. La secció de la carretera té una amplada mitjana de 16 metres, amb vorals entre un i 2,80 metres, amb un carril de circulació per sentit i trams de tercer carril d’accés al barri de Can Gili i d’accés a la carretera de Canovelles. El nivell de trànsit és elevat i s’ha detectat excés de velocitat en el tram, que té una velocitat límit establerta de 50 km/h. Existeix una parada d’autobús que no disposa de les condicions d’accessibilitat suficients ni condicions adequades per creuar la calçada.
Les principals actuacions incloses en el projecte comprenen la urbanització de la carretera per reduir la calçada a una secció de 6,60 metres amb un carril per sentit, a excepció de la cruïlla amb la carretera de Canovelles on es mantindrà el tercer carril de gir, així com la implantació d’una rotonda a l’accés a Terra Alta per eliminar els girs a esquerre i reduir velocitats en el tram. Associat a la rotonda es farà un pas de vianants per connectar les parades de bus.
El projecte també inclou la urbanització d’un itinerari per a vianants i bicicletes de tres metres d’amplada en tot el tram, que connectarà amb la rampa d’accés a l’estació, així com enllumenat, enjardinament de parterres i tractament paisatgístic de l’entorn de l’actuació.
 

 

Categories: 

Relacionats

Article

Una de les principals propostes del Pla de mobilitat urbana sostenible és la creació i consolidació d'itineraris a peu entre els diferents barris de la ciutat i el centre urbà.

Reportatge
Cal una reflexió profunda sobre com enquibir aquest mode de transport a l'espai urbà i garantir la convivència respectuosa amb vianants i ciclistes.

La utilització dels vehicles de mobilitat personal (VMP) com a mitjà de transport ha esdevingut una pràctica generalitzada que ha sorprès tothom. Cal una reflexió profunda sobre com enquibir aquest mode de transport a l'espai urbà i garantir la convivència respectuosa amb vianants i ciclistes.

Acte
17/01/2019 - 14:49
Museu de Granollers - Ciències Naturals de Granollers

Butlletí