L'EMT presenta el Bicibox, un sistema d'aparcaments segurs per a bicicletes privades

En una primera fase es posaran en servei 1.500 places | El cost del servei serà de 35 euros anuals
Font: EMT
17/02/2010

Antoni Poveda, president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ha presentat aquest dimecres un projecte de creació d'una xarxa d'aparcaments segurs per a bicicletes privades, anomenat Bicibox, que impulsa l'EMT per als municipis del seu àmbit. Es tracta d'un sistema que oferirà al ciclista la possibilitat d'estacionar la seva bicicleta privada dins un 'contenidor' amb les màximes garanties de seguretat front al robatori i el vandalisme, un dels factors més dissuasoris quant a l'ús de la bicicleta.

En aquest sentit, i segons les dades del Baròmetre anual de la bicicleta (2009), un 12% dels enquestats responia que l'havien robat la bicicleta al menys una vegada, i respecte a l'any 2008, el percentatge d'enquestats a qui els han robat més d'una vegada la bicicleta havia augmentat significativament: d'un 4,9% (2008) a un 8,4% (2009). Segons el mateix estudi, un 70% dels enquestats pensa que seria necessari crear aparcaments segurs per a les bicicletes.

El sistema funcionarà mitjançant el registre previ dels usuaris i de les bicicletes al servei i un abonament anual de 35 euros. Aquest preu donarà dret a estacionar la bicicleta en qualsevol dels aparcaments de la xarxa, per un màxim de 12 hores al dia (per fomentar la rotació). En tot cas, es preveu que per hora addicional s'hagués de pagar un suplement de 0,10 euros i la possibilitat d'establir escalats creixents per temps addicional. Entre les seves característiques destaquen el funcionament a través d'una targeta magnètica, la seva autonomia (funcionarà amb energia solar) i el baix cost d'instal·lació per la mínima obra civil que requereix.

A favor de la intermodalitat
El Bicibox té l'objectiu de fomentar la mobilitat quotidiana en bicicleta, raó per la qual els seus mòduls s'ubicaran estratègicament a prop dels punts atractors de mobilitat dels municipis i, molt especialment, a prop de les estacions de transport públic, per tal de fomentar la intermodalitat integrant l'ús de la bicicleta amb el del transport públic.

El Bicibox es planteja d'aquesta manera com un aparcament segur en destí, per afavorir la bicicleta com a mitjà per als desplaçaments quotidians, i no com un servei per guardar la bicicleta de forma permanent en origen (a prop del domicili).

En una primera fase, l'EMT espera posar en servei 1.500 places d'aparcament, el que implicarà una inversió d'un milió d'euros i un cost anual d'explotació de 500.000 euros, un cost, segons Poveda, molt inferior al del bicing a l'Àrea Metropolitana, encara sense calendari de desplegament.

Vídeo de la notícia a BTV Notícies

--
Notícies relacionades:
L'ús de la bicicleta per als desplaçaments quotidians ha crescut un 34,5% en un any
Les empreses comencen a fomentar la mobilitat amb bicicleta a la feina
El Govern aprova el Pla estratègic de la bicicleta

AdjuntMida
Image icon Disseny del Bicibox11.71 KB

Relacionats

Notícia

Aquest servei de suport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona té com a objectiu contribuir a la transformació del model econòmic metropolità per tal que les activitats econòmiques siguin compatibles amb els condicionants ambientals i socials. La manera de fer-ho és a través de la implementació de processos productius i de models de negoci innovadors i ambientalment sostenibles.

Article
Creat per part de l'Àrea Metropolitana de Barcelona

Aquesta nova eina online recull els serveis que hi ha a la Metròpolis de Barcelona entorn de la bicicleta.

Notícia

L'AMB aplica un model d'eficiència pioner dins les administracions públiques i ha presentat el Programa d'impuls a l'economia verda i circular a la metròpolis de Barcelona durant una jornada tècnica a la qual hi ha assistit una setantena de persones. Aquest programa, pioner dins les administracions públiques, es destina als municipis metropolitans interessats a implementar aquestes estratègies en el seu teixit econòmic.

Butlletí