Font: Betevé
La contaminació continua en el punt de mira i la situació meteorològica tampoc no acompanya. A l’Eixample cal remuntar-se gairebé dos anys i mig enrere per trobar dies amb més contaminació per NO2 que alguns dies d’aquest hivern.
Font: Betevé
La contaminació continua en el punt de mira i la situació meteorològica tampoc no acompanya. A l’Eixample cal remuntar-se gairebé dos anys i mig enrere per trobar dies amb més contaminació per NO2 que alguns dies d’aquest hivern.
El Ple de l'Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda a la modificació de l’ordenança municipal que regula la ZBE per donar cobertura als sectors de població amb rendes més baixes. A més, s’amplia el nombre d’autoritzacions per a l’ús ocasional dels vehicles i per als professionals amb una edat propera a la jubilació que utilitzen el vehicle per treballar.
Des de l’any 2015 les mesures que s’han impulsat per ampliar la mobilitat sostenible i reduir el nombre de vehicles que generen més emissions han aconseguit millorar la qualitat de l’aire i reduir en un 31% la contaminació ambiental. El creixement de la xarxa de carrils bici, el desplegament de la superilla, l’electrificació de vehicles municipals o l’activació de la zona de baixes emissions han demostrat l’efectivitat d’un model que prioritza la salut de les persones i la sostenibilitat mediambiental.
L'acabament de les obres i l’obertura del túnel de Glòries, amb el soterrament del trànsit privat, ha permès reduir els nivells de contaminants atmosfèrics, NO2 i PM10 en aquesta zona de Barcelona. Així mateix, s’ha reduït el soroll en 9 decibels en totes les franges horàries.