L'AMB llançarà una nova subvenció de 2 milions d'euros per seguir construint carrils bici a la metròpolis de Barcelona i completar la Bicivia

Font: AMB

09/06/2020 - 12:23

L'AMB llançarà una nova subvenció de dos milions d'euros destinada als ajuntaments metropolitans per construir carrils bici i altres vies pedalables que puguin completar la Bicivia i altres carrils bici de la metròpolis de Barcelona.

L'AMB llançarà una nova subvenció de dos milions d'euros destinada als ajuntaments metropolitans per construir carrils bici i altres vies pedalables que puguin completar la Bicivia i altres carrils bici de la metròpolis de Barcelona. Les bases d'aquesta nova subvenció van ser aprovades en el darrer Consell Metropolità i properament l'AMB llançarà aquesta tercera convocatòria.

"En el difícil context en què ens trobem, hem de donar un gran impuls als mitjans de transport i a les infraestructures que fomentin la mobilitat segura i sostenible, un binomi imprescindible per a la nostra metròpolis. I això passa per apostar decididament per la bicicleta i per completar la xarxa pedalable metropolitana", explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. "En la nova mobilitat metropolitana post COVID-19, la bicicleta també tindrà un paper molt important, com ja s'està veient en altres metròpolis i ciutats del món", afegeix Poveda.

Actuacions subvencionables i característiques de les subvencions

Segons estipulen les bases de la convocatòria de subvenció, les actuacions que vulguin executar els ajuntaments metropolitans per adherir-se a aquestes noves subvencions han de respondre a l'objectiu estratègic de promoure la mobilitat sostenible al territori metropolità. I han de complir els principis següents: facilitar la mobilitat quotidiana municipal i supramunicipal en bicicleta i prioritzar les connexions en bicicleta entre municipis propers, amb els intercanviadors de transport, amb els polígons d'activitat econòmica i amb els grans centres generadors de mobilitat. També es valorarà que les actuacions contribueixin a completar la Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana, i que garanteixin la seguretat i la comoditat del ciclista.

Cada ajuntament metropolità pot presentar, com a màxim, dues sol·licituds de subvenció. L'AMB subvencionarà fins a un màxim del 50 % del pressupost d'execució per contracte (IVA inclòs) i fins a un màxim de 200.000 euros per ajuntament metropolità.

Aquesta subvenció és compatible amb qualsevol altra línia pública o privada de finançament procedent d'una altra administració o entitat pública o privada estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

Convocatòries anteriors del 2016 i 2017

Fins ara, l'AMB havia dut a terme dues convocatòries de subvenció per construir carrils bici i millorar la connectivitat metropolitana, els anys 2016 i 2017, amb un total de 4 milions d'euros de subvenció entre les dues convocatòries, i que va suposar una inversió total, entre AMB i ajuntaments, de 8,5 milions d'euros. Com en la nova convocatòria de subvenció que es posa ara en marxa, es van prioritzar tots els projectes que formen part de la xarxa Bicivia, que connecta de manera directa i segura tota la metròpolis de Barcelona.

La primera convocatòria va comportar una inversió total de  3.157.015,11 €, dels qual l'AMB va subvencionar 1.199.770,75 €. Es van cofinançar en total 19 actuacions en 14 municipis metropolitans, i va suposar la construcció de 20,39 km nous de xarxa pedalable.

La segona convocatòria, encara oberta, en pròrroga, comporta una inversió total de 5.352.524,79 €, dels quals l'AMB està subvencionant 1.998.672 €. S'han cofinançat 16 actuacions en 15 municipis metropolitans. Això implica l'execució de 18,67 km nous de xarxa pedalable. En l'actualitat hi ha 11,06 km executats i la resta estan en procés d'execució.


 

Relacionats

Notícia

El bus híbrid és propietat de l’Ajuntament i s’ha cedit a l’empresa que gestiona el servei de bus urbà per anar renovant progressivament la flota

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Article

Pactes verds en temps de pandèmies s’ha redactat i actualitzat en aquest context complex, inquietant, incert i, per a algunes persones, dramàtic. La seva intenció neix de la certesa que, tot i viure en un moment d’intersecció d’emergències (sanitària, climàtica, ambiental, feminista, etc.) i de restriccions de tot tipus (confinaments totals, parcials, perimetrals, tancaments sectorials, tocs de queda, etc.), cal no ser meres espectadores del futur que ha de venir. Aquesta publicació de l'Observatori del Deute per la Globalització, escrita per Alfons Pérez, és una crítica al GreenNewDeal i vol crear consciència crítica de cara als reptes globals del segle XXI. Es pot aconseguir de manera gratuita a la web de l'ODG.

Butlletí