L’Ajuntament de Mollet decretarà l’emergència climàtica a partir de l’1 de gener de 2020

Font: Ajuntament de Mollet

29/07/2019 - 12:11

L’Ajuntament de Mollet del Vallès decretarà l’emergència climàtica a la ciutat a partir de l’1 de gener de 2020. Per fer-hi front, s’activarà un paquet de mesures urgents que se sumaran a les diferents actuacions que fa anys ja s’apliquen i que han portat a Mollet a rebre diferents reconeixements per les seves polítiques adreçades a la preservació del medi ambient com ara l’European Green Leaf.

Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Mollet referma el seu compromís en la lluita contra la crisi climàtica i la defensa de les actuacions a nivell local per assolir, entre d’altres, el compromís de la Unió Europea de reduir l’any 2030 les emissions de gasos d’efecte hivernacle (en relació als nivells de 1990) com a mínim en un 40% i arribar, també com a mínim, a una quota del 27% d’energies renovables i de millora de l’eficiència energètica.

En aquesta línia, les actuacions que es duran a terme estaran centrades especialment en l’àmbit de la mobilitat, l’urbanisme, els entorns escolars, la gestió de residus o la bonificació fiscal municipal per al foment de l’eficiència energètica.  

Algunes de les mesures previstes: 

  • Ampliar el nombre de zones 30 i de vianants amb l’objectiu de crear més àrees de baixes emissions.
  • Continuar amb la renovació progressiva de la flota de vehicles municipals fins arribar al 100% de vehicles d’energia verda
  • Ampliar els punts de càrrega elèctrica a la ciutat.
  • Desenvolupar a través de l’Oficina d’Eficiència Energètica i Sostenibilitat Municipal campanyes de sensibilització, formació i foment de la cultura energètica a la ciutat.
  • Fomentar l’autoconsum elèctric als habitatges, als polígons conjuntament amb el món empresarial i també als equipaments municipals per millorar l’eficiència energètica i apostar per la contribució mediambiental.
  • Difondre bonificacions fiscals municipals per al foment de l’eficiència energètica: vehicles ecològics, rehabilitació energètica d’edificis i projectes d’autoconsum energètic.
  • Incloure a la redacció del Pla d’Ordenació Urbanística de Mollet (POUM) mesures que previnguin la sostenibilitat i l’eficiència energètica a les construccions i els espais públics.
  • Instal·lar punts de càrrega per vehicles elèctrics amb l’objectiu que hi hagi un a cada barri.
  • Aprofundir en la implantació d’accions d’eficiència energètica en les instal·lacions i serveis municipals prioritzant canvis d’hàbits per reduir el consum energètic
  • Introduir millores en el Pla d’acció d’energia sostenible de la ciutat per contribuir a la reducció del canvi climàtic i a l’eficiència energètica.
  • Potenciar la mobilitat de baix impacte ambiental amb la creació d’una xarxa de circuits saludables i itineraris per fer a peu i amb bicicleta.

 

Categories: 

Relacionats

Article

En concret, durant el 2020 es van emetre 2,7 milions de tones de CO2, mentre que el 2019 van ser 3,6. D’aquesta quantitat, 330.090 tones corresponen a l’estalvi de consum energètic, tant el domèstic, l’industrial com el comercial i de serveis. Una baixada, no estructural, que ha ajudat a assolir el 42% dels compromisos de reducció fixats per a l’any 2030. Aquestes són unes de les principals dades de l’Informe de l’emergència climàtica a Barcelona 2020.

Notícia

Tot i que la pandèmia va fer caure dràsticament les emissions, la tendència dels darrers anys apunta que s’hauria arribat igualment a l’objectiu, tot i que de forma més ajustada. Una primera estimació del Departament d’Acció Climàtica apunta a una reducció de les emissions de més del 12% respecte del 2019, d’un 33% per sota dels valors del 2005 i, per primera vegada, inferiors als nivells del 1990.

Article

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha presentat el MolletBici, un mòdul d’aparcament per a bicicletes tancat, públic i gratuït amb capacitat per a 20 bicicletes situat al costat de l’estació de Renfe de Mollet – Sant Fost. L’aparcament, que estarà operatiu tots els dies de l’any i estarà vinculat als horaris de Rodalies, es tracta d’un espai tancat al qual només s’hi podrà accedir identificant-se mitjançant una APP i disposarà d’una càmera de videovigilància per garantir la seguretat. El servei és una aposta més per fomentar la intermodalitat entre la bicicleta i el tren i així facilitar i potenciar els trajectes sostenibles.

Butlletí