L'Ajuntament de Cardedeu es fa soci de Som Energia

Ajuntament de Cardedeu
16/02/2016 - 11:20

El consum elèctric de diversos equipaments culturals serà subministrat amb energia renovable en els propers mesos. L'Ajuntament de Cardedeu ha aprovat fer-se soci de la cooperativa Som Energia.

Amb aquest tràmit, l'ajuntament passa a ser soci de ple dret de la primera cooperativa que ofereix energia verda i renovable a Catalunya, tot impulsant un model energètic renovable, eficient i democratitzador en el marc d'una economia social i d'autosuficiència, alternativa a l'oligarquia empresarial del sector energètic.

Per al gaudi dels serveis de subministrament d'energia a través de la cooperativa és requisit indispensable l'aportació en dipòsit retornable d'un capital social inicial de 100 euros al fer-se soci. Durant els propers mesos, s'espera que el consum elèctric de diversos equipaments culturals com el cinema Esbarjo, el CECUCA o Vil·la Paquita sigui subministrat amb energia renovable mitjançant la contractació i l'assessorament de Som Energia.

La progressiva contractació d'energia verda i renovable, així com l'avenç cap a un model d'economia social i cooperativa, són dos dels propòsits que recull el Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2015 - 2019 del govern actual, i que són fidels al compromís amb l'eficiència energètica i l'energia renovable establert al Pla d'Acció per l'Energia Sostenible del 2009, i que va ser fruit del Pacte dels Alcaldes per l'Energia Sostenible (PAES) per combatre el canvi climàtic.

L'Ajuntament de Cardedeu anima a la ciutadania a optar per opcions de contractació de subministrament d'energia verda que ajudin a impulsar un nou model energètic, a més de continuar enfortint el compromís amb l'estalvi i l'eficiència energètiques.

Etiquetes: 

Relacionats

Article

A principis d'aquest any, des de l'Associació de Municipis de l'Eix de la Riera de Caldes (AMERC) es va endegar el programa del Gestor Energètic per ajudar a les empreses dels polígons del territori i els propietaris de les naus en el seu camí cap a l'eficiència energètica.

Notícia

Des del mes de juny, que l’edifici on s’ubiquen els Serveis Socials, el Jutjat de Pau i la Policia Local compta amb una instal·lació de plaques solars capaç de generar al voltant d’un 27 % de l’energia que es consumeix a l’equipament.

Article

Prop de 5.500 estudiants han participat en el programa educatiu ‘Descobreix el riu’ durant aquest curs escolar. Els alumnes han procedit d’una norantena de centres educatius de 33 municipis de les conques del Besòs i de la Tordera.

Butlletí