L’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat formalitzen la col·laboració per a la connexió del tramvia

03/03/2016 - 12:47

L’acord estableix que l’Ajuntament en determinarà el traçat i que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) executarà el projecte. L’Ajuntament finançarà la construcció del projecte i subscriurà convenis amb l’ATM per al rescabalament de les obres, la redacció dels projectes constructius i la contractació i direcció de les obres.

L’Ajuntament de Barcelona i el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat han signat un protocol de col·laboració per impulsar la connexió de les dues xarxes de tramvia. El protocol estableix que l’Ajuntament de Barcelona determinarà el traçat de la unió del Trambaix i el Trambesòs d’acord amb els estudis que el consistori està acabant d’elaborar i partint del Pla director d’infraestructures 2011-2020.

La Generalitat, com a titular de la xarxa tramviària metropolitana, delegarà a l’ATM les competències de planificació, ordenació, concessió i execució del projecte, com ja ho va fer en el cas de la construcció de les altres dues xarxes de tramvia. L’Ajuntament finançarà la construcció del projecte i subscriurà convenis amb l’ATM per al rescabalament de les obres, la redacció dels projectes constructius i la contractació i direcció de les obres.

Els signants de l’acord han estat el conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, Josep Rull, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz. Sanz ha celebrat l’acord, que posa “les bases per fer realitat una aposta pel transport públic, que es materialitza en la connexió dels dos tramvies pel centre de la ciutat”. “Aquest protocol accelera els ritmes de treball i ens permet que aquesta infraestructura indispensable per a la ciutat sigui una realitat al més aviat possible”, ha assegurat.

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article

La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre el paper clau del transport públic en la mobilitat del futur, així com posar de relleu que no podem tornar enrere amb una mobilitat de fums i soroll que perjudiqui la nostra salut. També recorda el servei que ofereix la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana i els esforços realitzats per continuar oferint servei i incrementant l’oferta.

Article

Fins ara, aquest títol, creat per l’AMB l’any 2017 per fomentar una mobilitat més sostenible, ha permès desballestar 10.613 cotxes i 1.735 motos sense distintiu ambiental de la DGT, els més contaminants, a canvi de tres anys de transport públic gratuït. L’objectiu d’aquesta targeta és promoure un canvi d’hàbits en la ciutadania cap a una mobilitat més neta per disminuir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire.

Notícia

Les superilles de Barcelona afecten positivament la salut i el benestar del veïnat i les persones que en fan ús. Així ho conclouen diversos estudis observacionals, quantitatius i qualitatius realitzats, en el marc del projecte “Salut als carrers”, per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), que ha analitzat l’impacte en la salut i els seus determinants de les superilles implantades al Poblenou, a Sant Antoni i a Horta.

Butlletí