La zona de baixes emissions no suposa un canvi “apreciable” en la reducció de NO2 el 2020

20/06/2021 - 10:34

La principal conclusió del primer informe de l’impacte de la ZBE en la qualitat de l’aire és que l’entrada en vigor de les sancions el setembre de 2020 va suposar una millora ambiental del parc circulant a la ZBE, però no ha permès detectar un canvi apreciable en el nivell de l’NO2 a l’aire.

El Grup d’avaluació de l’impacte de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) Rondes Barcelona, coordinat per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), ha realitzat el primer informe d’avaluació de l’impacte de la ZBE en la qualitat de l’aire. L’informe descriu l’evolució del parc circulant i de la qualitat de l’aire als municipis inclosos a la ZBE durant el 2020, el primer any de funcionament de la ZBE. El Grup d’avaluació està format per científics i persones expertes de les administracions implicades (AMB, ASPB, ASPCAT, Ajuntament de Barcelona, IDAEA-CSIC, ISGlobal, UPC).

La principal conclusió d’aquest primer informe és que l’entrada en vigor de les sancions el setembre de 2020 va suposar una millora ambiental del parc circulant a la ZBE, però no ha permès detectar un canvi apreciable en el nivell de l’NO2 a l’aire. Els canvis en la qualitat de l’aire induïts per la reducció de mobilitat associada a la pandèmia durant el 2020 són molts més marcats que els esperats per la ZBE. Per tant, calen dades a més llarg termini per poder analitzar la influència de la ZBE sobre la qualitat de l’aire, especialment en un context excepcional per la COVID-19 on els patrons de mobilitat no són els habituals. A més, durant els pròxims mesos s’ampliarà els vehicles sancionables dins la ZBE, per la qual cosa l’impacte esperat també serà més gran.

Podeu accedir aquí a l'informe complert.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

 

Ara, amb les dades a la mà, els districtes de Ciutat Vella, l'Eixample, Gràcia, Sant Martí i Sants-Montjuïc idearan mesures antisoroll adaptades a cadascun dels carrers o places analitzats.

Article

El seu horari d'estiu és de dilluns a diumenge, de 9 a 13 h i de 18 a 21 h, fins al 31 d'octubre. Com a novetat, el servei R-Bici estarà obert tot l'any, i els mesos de tardor i hivern obrirà de 9 a 16 h.

Article

Els vehicles seran adquirits per TMB, amb el finançament de l'AMB provinent dels fons europeus Next Generation, i estaran destinats a línies dels municipis metropolitans. L'operació forma part de la renovació de la flota de Bus Metropolità, que fins al primer trimestre del 2023 incorporarà 304 vehicles nous. Amb aquesta renovació, la flota sostenible de Bus Metropolità passarà del 31 % actual al 64 % a principis de l'any vinent, entre vehicles híbrids i elèctrics.

Butlletí