La ZBE arribarà a sis municipis més de l'àrea de Barcelona abans del 2023

Font: CCMA

25/10/2021 - 10:01
La Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat del Vallès es va activar l'1 de maig d'aquest any (ACN/Albert Segura Lorrio)

La Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat del Vallès es va activar l'1 de maig d'aquest any (ACN/Albert Segura Lorrio)

L'Àrea Metropolitana de Barcelona preveu destinar part dels fons europeus Next Generation a ampliar la zona de baixes emissions i a fomentar l'ús de la bicicleta.

La Zona de Baixes Emissions (ZBE) es continuarà estenent per l'àrea metropolitana. Els sis municipis on es vol aplicar abans del 2023 són Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Castelldefels, Gavà i Viladecans.

La restricció ara ja està vigent a Barcelona, Sant Cugat del Vallès --des del maig, tot i que les multes per circular amb un vehicle sense etiqueta ambiental no arribaran fins al novembre-- i Sant Joan Despí --on les sancions no es començaran a posar fins al 2022.

Aprofitant part dels fons europeus anti-Covid Next Generation, que rebrà aviat, l'Àrea Metropolitana de Barcelona la vol ampliar a la segona corona.

De fet, la llei espanyola de canvi climàtic obliga tots els municipis de més de 50.000 habitants a tenir zones de baixes emissions abans del 2023.

Els diners es destinaran a la instal·lació de senyalització, de sistemes de control i accessos d'aparcaments, o servidors i programari de bases de dades, entre d'altres.

Les mesures urgents per reduir la contaminació atmosfèrica han estat objecte de debat al Congrés de Qualitat de l'Aire, que s'està fent a Sabadell i on els experts han defensat la instauració d'un peatge urbà:


Opten a 230 milions dels fons Next Generation

El Consell Metropolità de l'AMB ha aprovat les 19 actuacions que vol impulsar amb la primera convocatòria d'ajuts de la UE.

Incorporar 162 busos elèctrics a la flota i promoure l'ús de la bicicleta, a través de projectes ja existents com Bicibox (xarxa pública d'aparcaments per a bicis privades) o Bicivia (xarxa de carrils bici metropolitans) o millorar la digitalització i accessibilitat als serveis públics de transport en són algunes.

En total, els municipis metropolitans i l'AMB opten a rebre 230 milions d'euros, que permetrien finançar el 90% de les accions.


 

Municipis: 
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

S’aprova un paquet de projectes per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat i per fer front a la crisi climàtica. D’aquesta manera, s’opta a rebre 125 milions d’euros en ajuts provinents dels fons europeus, en concret, de la convocatòria del 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Article

 

El pla Superilla Barcelona preveu guanyar un milió de metres quadrats d’asfalt per recuperar espai per al veïnat, fomentar la vida als barris, crear noves zones verdes, impulsar la mobilitat sostenible i afavorir els comerços, la restauració i les indústries locals. Un nou mapa interactiu permet consultar les actuacions executades i previstes fins al 2023.

Notícia

Les superilles de Barcelona afecten positivament la salut i el benestar del veïnat i les persones que en fan ús. Així ho conclouen diversos estudis observacionals, quantitatius i qualitatius realitzats, en el marc del projecte “Salut als carrers”, per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), que ha analitzat l’impacte en la salut i els seus determinants de les superilles implantades al Poblenou, a Sant Antoni i a Horta.

Butlletí