La xarxa de bus metropolità rep els primers nous 30 autobusos sostenibles dels 304 que arribaran en els propers mesos

Font: AMB

25/06/2022 - 19:31

L'AMB incorpora al Bus Metropolità 30 nous autobusos sostenibles: 22 al servei de l'àmbit Barcelona-Sant Boi i 8 per al servei del Barcelonès nord. 87 autobusos més arribaran abans que acabi l'any 2022 i els altres 187 vehicles restants ho faran durant el primer trimestre del 2023. Amb aquesta renovació, la flota sostenible de Bus Metropolità passarà del 31 % actual al 64 % a principis de l'any vinent, entre vehicles híbrids i elèctrics. Aquest pla de l'AMB s'emmarca en l'estratègia de millora de la qualitat de l'aire i segueix els objectius del PMMU 2019-2024.

El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, ha presentat avui, dijous 16 de juny, el pla de renovació de la flota del Bus Metropolità de l'AMB més ambiciós dels darrers 15 anys, amb 304 nous autobusos sostenibles per als serveis de gestió indirecta (sense incloure-hi els de TMB).

L'acte, que s'ha celebrat a Sant Boi de Llobregat i ha comptat també amb l'alcaldessa del municipi, Lluïsa Moret, ha coincidit amb la posada en circulació dels primers 22 vehicles nous al servei d'autobús Barcelona-Sant Boi de Llobregat.

"Amb aquest pla de renovació de més de 300 nous vehicles per a la flota de Bus Metropolità de l'AMB fem un nou pas important. Significa una inversió de 120 milions d'euros i suposarà que, l'any 2023, més d'un 60 % de la flota de Bus Metropolità serà sostenible", ha explicat Poveda durant l'acte.

Fins al primer trimestre del 2023, l'AMB anirà incorporant aquests nous autobusos híbrids i elèctrics a la flota de Bus Metropolità de l'AMB de gestió indirecta, per substituir els vehicles antics més contaminants i assolir una flota més neta i sostenible. La mesura s'emmarca en l'estratègia metropolitana de millora de la qualitat de l'aire i és una de les fites del Pla metropolità de mobilitat urbana 2019-2024 PMMU 2019-2024

Actualment, als serveis de Bus Metropolità de gestió indirecta de l'AMB hi ha més de 850 autobusos en servei, dels quals el 31 % formen part de la flota sostenible (28 % híbrids i 4 % elèctrics). Després d'aquesta renovació, la flota sostenible de l'AMB passarà a ser del 64 % (52 híbrids dièsel-elèctric, 2 % híbrids endollables i 9 % elèctrics).

Incorporació progressiva dels 304 nous autobusos sostenibles de l'AMB
D'aquests 304 nous autobusos sostenibles que anirà rebent l'AMB, avui es posen en circulació els primers 22 autobusos híbrids al servei de Barcelona-Sant Boi de Llobregat. Aquest servei inclou 12 línies de Bus Metropolità i quatre línies urbanes (SB1, SB2, SB3 i L46).

Juntament amb aquests nous vehicles que avui es presenten, també han arribat vuit autobusos híbrids que donaran servei al Barcelonès nord.

D'aquí a finals d'any, arribaran 100 nous vehicles més:

  • El 16 de juliol, entraran en servei 13 autobusos nous, aportats pel nou operador, per al servei de Bus Metropolità Barcelona-Sant Boi.
  • Al desembre, arribaran 87 nous autobusos per al servei del Baix Llobregat sud (45 híbrids, 12 elèctrics, 18 híbrids endollables).
Durant el primer trimestre del 2023 arribaran els 187 nous autobusos restants:
  • 40 autobusos al servei Barcelona-Sant Boi: d'aquests, 28 autobusos seran estàndard híbrids i 12 seran articulats híbrids.
  • 49 autobusos al servei Baix Llobregat sud: 28 autobusos híbrids i 21 d'elèctrics.
  • 98 autobusos es destinaran, majoritàriament, als serveis de l'Hospitalet de Llobregat i Barcelonès nord, entre d'altres.

Millores del Bus Metropolità de l'AMB a l'àmbit Barcelona-Sant Boi de Llobregat

Gràcies a la incorporació d'aquestes 22 nous autobusos sostenibles que avui es posen en circulació i del nou contracte, que començarà el 16 de juliol i que gestionarà l'operador Monbus, l'AMB també ha introduït millores destacades en aquests serveis.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí