La línia H16 de Barcelona incorpora dos busos elèctrics en període de proves

27/09/2016 - 10:25

Es tracta de dos vehicles articulats de 18 metres que formen part del projecte ZeEUS (Zero Emission Urban Bus Sistem), un programa europeu que fa proves en deu ciutats amb diferents models d’autobusos elèctrics i híbrids amb l’objectiu d’innovar en tecnologies netes aplicades en el transport urbà.

Els nous vehicles a prova són dos autobusos articulats del model Solaris Urbino E, els primers busos elèctrics purs de 18 metres que existeixen a Espanya. Aquests autobusos es podran carregar en ruta en una estació construïda especialment per Endesa a la Zona Franca, a prop del final de la línia en què prestaran servei.

Aquests dos autobusos començaran ara a circular sense usuaris per efectuar-hi els ajustos necessaris, i es preveu que al novembre comencin a prestar servei amb passatgers. Posteriorment, TMB construirà una segona estació de càrrega ràpida a la zona del Fòrum, que completarà el subministrament d’energia dels dos autobusos en ruta i permetrà que s’integrin amb normalitat en la línia.

Les dades extretes d’aquests dos autobusos s’analitzaran en el marc del projecte ZeEUS i serviran per ajudar els fabricants a millorar-ne les prestacions. De fet, ara s’inicia una segona fase de proves, ja que el 2014 van començar a circular en les línies 20 i 34 de TMB dos autobusos elèctrics del model Iritzar i2e de 12 metres, que han recorregut 55.000 quilòmetres cadascun i s’han fet servir en diferents activitats de difusió.


Categories: 

Relacionats

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Notícia

S’aprova un paquet de projectes per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat i per fer front a la crisi climàtica. D’aquesta manera, s’opta a rebre 125 milions d’euros en ajuts provinents dels fons europeus, en concret, de la convocatòria del 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Article

 

El pla Superilla Barcelona preveu guanyar un milió de metres quadrats d’asfalt per recuperar espai per al veïnat, fomentar la vida als barris, crear noves zones verdes, impulsar la mobilitat sostenible i afavorir els comerços, la restauració i les indústries locals. Un nou mapa interactiu permet consultar les actuacions executades i previstes fins al 2023.

Butlletí