La línia ferroviària de mercaderies més llarga d'Europa uneix Perpinyà i Luxemburg

30/03/2007 - 00:00
Cada dia passen per Perpinyà cinc mil camions, mil cinc-cents dels quals van direcció Luxemburg. Una nova línia ferroviària de mercaderies ofereix des d'aquest divendres, 30 de març, un servei que permet carregar quaranta d'aquests camions al dia. Això permet reduir el trànsit a les autopistes i també redueix de forma sensible les emissions de CO2 dels trajectes. Per a les empreses de transport el servei també és també interessant: el trajecte en tren dura 15 hores, que contrasten amb les vint hores del trajecte per carretera. Cal valorar, a més, que el tren transporta els remolcs sense el camioner i que la mercaderia és recollida a Luxemburg per altres transportistes de la mateixa companyia. Això permet també estalviar-se costos de personal. La línia de Perpinyà-Luxemburg l'explota la companyia Lorry-Rail i espera arribar a transportar 30.000 remolcs en un any. Té 1.050 quilòmetres i uneix la capital nordcatalana amb la capital del principat. Es tracta de la línia ferroviària de mercaderies més llarga d'Europa. La línia Perpinyà - Luxemburg és la setena d'aquesta mena que hi ha Europa, i la primera que surt de Catalunya Nord. Hi ha altres línies similars en marxa, com les que uneixen Alemanya i Àustria amb Itàlia i aquest últim país amb Eslovènia. El Ministeri de Transports francès, informa El País informa que si la nova línia té èxit 'es preveu la creació d'una xarxa nacional d'autopistes ferroviàries, que s'internarà en un primer moment en el centre de França, per a després desdoblegar-se des de l'Atlàntic cap a la regió Îlle-de-France, que envolta París. Un projecte que necessitarà, només per a la realització de túnels, una inversió de 170 milions d'euros'.

Relacionats

Butlletí