La implantació de la àrea verda a Barcelona redueix el trànsit en d'un 10%, segons l'Ajuntament

30/04/2006 - 00:00
El dia 2 de maig de 2006 es compleix el primer aniversari de la implantació de l'àrea verda, un nou sistema de regulació de l'estacionament en superfície. L'Ajuntament de Barcelona considera assolits els principals objectius de la iniciativa: millorar la mobilitat, reduir el nivell de trànsit al centre de la ciutat, promoure el transport públic, potenciar l'aparcament per als residents, guanyar espai per als vianants i millorar la qualitat ambiental amb la disminució de sorolls i fums. Un dels efectes més importants de la implantació de l'àrea verda ha estat la disminució del trànsit al centre de la ciutat, segons han subratllat els responsables del govern local. Aquesta mateixa font apunta que durant aquests dotze primers mesos, el descens ha estat del 10,1%. Això significa que han deixat de circular diàriament uns 67.000 turismes i que unes 80.000 persones han deixat d'utilitzar el cotxe i fan servir altres sistemes de transport per desplaçar-se. Aquesta disminució es concentra principalment en les hores punta, quan es fan més desplaçaments per anar o tornar de la feina. La millora de l'oferta d'estacionament per als veïns ha estat un altre dels efectes positius de la implantació de l'àrea verda, també segons l'Ajuntament. Segons la zona, entre el 93% i el 97% de les places són ocupades per residents que troben estacionaments lliures a prop del seu domicili. Així mateix, el nombre de places buides en calçada és del 2% en el perímetre de la primera corona (les zones més cèntriques de la ciutat), i d'un 21% en la segona corona. 'Un altre dels èxits importants de la iniciativa és haver reduït la indisciplina viària, amb disminucions del 55,8% i del 71,2% del nombre d'estacionaments il'legals al carrer, a la primera i segona corona, respectivament. Es tracta dels nivells més baixos d'indisciplina de la ciutat. Aquesta situació ha facilitat que els vehicles comercials puguin realitzar amb més facilitat les tasques de càrrega i descàrrega', assenyala l'Ajuntament en un comunicat. El regidor Jordi Hereu, ha presentat aquestes dades i ha fet un balanç clarament positiu de la implantació de l'àrea verda. "Crec que, al cap de l'any, podem dir que aquest instrument és una bona aposta de la ciutat cap un model de mobilitat sostenible. Hem aconseguit canviar els hàbits d'una part de ciutadans de Barcelona i de l'àrea metropolitana que han deixat el cotxe i fan servir el transport públic, que ha crescut en els tres primers mesos de l'any", ha dit. En principi, l'Ajuntament no preveu crear més zones d'àrea verda a la ciutat, tot i que a mitjà termini se n'estudiaran ampliacions si es considera necessari. De moment, a partir del maig s'aplicaran petits ajustos per regular algunes zones del sistema. Així, les 2.701 places de Poble-sec passen a ser preferents per a residents i no exclusives com fins ara. La mesura manté la prioritat per als veïns, però intenta solucionar la falta d'oferta d'estacionament per a forans que hi ha al barri.

Relacionats

Butlletí