La Guàrdia Urbana de Barcelona adquirirà 30 noves motocicletes elèctriques

29/12/2016 - 15:21

Aquests escúters estan destinats a substituir les motocicletes de benzina que fan servir les unitats territorials de Gràcia i Sant Martí, que es converteixen així en els següents districtes policials elèctrics després de l’Eixample. L’objectiu és anar substituint progressivament la flota d’escúters de benzina per escúters elèctrics.

Actualment la Guàrdia Urbana de Barcelona disposa d’una flota de 301 vehicles de dues rodes, 236 dels quals són escúters. Amb la incorporació d’aquests nous vehicles, els escúters elèctrics passaran de 32 a 62, gairebé el 26% del total, i es preveu que al llarg del 2017 se substitueixin 7 motocicletes tot terreny de benzina per unes altres d’elèctriques.

Amb aquesta mesura, aprovada a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat, es vol fer més sostenible la mobilitat dels agents i aconseguir millores mediambientals significatives amb l’estalvi de combustible fòssil.

Cada escúter de la Guàrdia Urbana de Barcelona recorre una mitjana de 4.000 quilòmetres i consumeix una mitjana de 405,8 litres de benzina cada any. Per tant, en un any, la incorporació de 30 escúters elèctrics comportarà un estalvi de gairebé 13.000 litres de combustible.

Els vehicles estaran preparats i adaptats segons la normativa de vehicles policials, que reforça la protecció dels agents i els sistemes de senyalització prioritària i acústica a la part davantera i posterior de l’escúter i permet que la flota es pugui gestionar mitjançant la tecnologia GPS.

Actualment la flota municipal de vehicles elèctrics està formada per 372 vehicles elèctrics, aproximadament el 40% del total.


 

Municipis: 
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

S'ampliarà la xarxa metropolitana pública actual de 10 a 102 a finals del 2024

Notícia

Per les carreteres catalanes circulen ja 82.494 vehicles elèctrics, després que l’any 2023 es tanqués amb 20.412 noves matriculacions

Notícia

El Pla de mobilitat urbana (PMU) és el full de ruta de les polítiques de mobilitat a Barcelona per als pròxims sis anys. Entre abril i juny hi haurà un període de debat amb una dotzena de trobades amb entitats per abordar aspectes concrets de la mobilitat, com l’accessibilitat, el gènere, la sostenibilitat i la mobilitat sanitària o l’escolar.

Butlletí