La FaPaC aplaudeix la pacificació de les escoles però avisa: “No aturarà la contaminació”

Font: Betevé

14/01/2020 - 14:00

Els problemes respiratoris per la contaminació preocupen cada vegada més els pares i mares d'alumnes catalans

 

La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) valora positivament el programa de l’Ajuntament de Barcelona de pacificar l’entorn de 200 escoles amb l’objectiu de reduir-ne la contaminació i fer-les més segures. “És una bona mesura”, ha assenyalat la presidenta de la FaPaC, Belén Tascón, tot i que ha reconegut que “ja fem tard” i ha alertat que “no totes les escoles són fàcilment pacificables”. En una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé, la representant de pares i mares ha assenyalat que aquesta mesura “té un efecte contenidor” perquè la contaminació “segueix estant a la ciutat”.

Belén Tascón ha afirmat que cal “intentar que les escoles de Barcelona estiguin blindades de la contaminació” i ha reconegut que entre els pares i les mares dels alumnes barcelonins preocupen “cada vegada més” els efectes de la pol·lució en els infants. “Els problemes respiratoris com l’asma han augmentat”, ha dit, i també s’ha mostrat preocupada pel soroll del trànsit als entorns dels centres educatius.

Paral·lelament, Tascón ha apostat per “començar a treballar la sostenibilitat des de dins de les escoles” i educar els infants en aquesta línia. Si no, segons la presidenta de la FaPaC, “no podem esperar que el futur sigui diferent”.

“Calen mesures més agosarades”

En relació amb la pacificació dels entorns de les escoles, Tascón ha admès que calen “mesures més agosarades” i anar més enllà dels camins escolars, per exemple. En aquest sentit, per la representant dels pares i mares d’alumnes catalans, cal “limitar els vehicles a la ciutat”.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí