La contaminació de l'aire va causar 354 morts a Barcelona durant el 2017

Font: Beatriz Pérez. El Periódico

08/11/2018 - 16:43
JULIO CARBO

JULIO CARBO

Un total de 354 persones van morir l’any passat a Barcelona per causes relacionades amb un excés de partícules contaminants PM2,5 (les procedents dels vehicles dièsel a la ciutat). És a dir, per mala qualitat de l’aire. Segons l’informe 'La salut a Barcelona 2017', presentat aquest dimarts per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (Aspb), entre el 2010 i el 2017 hi va haver una mitjana de 424 morts anuals per excés de partícules. Aquestes xifres referents a la mortalitat per causes atmosfèriques són noves i es poden conèixer gràcies al nou Sistema de Vigilància de l’Impacte sobre la Salut de la Contaminació de l’aire a Barcelona (Viscab), impulsat per l’Aspb i pioner a Espanya.

Com ha recordat la gerent de l’Aspb, Carme Borrell, el 70% de la població de Barcelona està potencialment exposada a nivells superiors al que recomana l’Organització Mundial de la Salut (OMS), mentre que el 98% està potencialment exposada a concentracions per sobre del nivell de referència establert per l’OMS en partícules PM10 (les procedents de la pols, de cendres, de sutge, de partícules metàl·liques, de ciment o de pol·len).

De fet, el 2017 Barcelona va continuar superant els nivells de referència de l’OMS per als contaminants diòxid de nitrogen (NO2), material particulat (PM10 i PM2,5), benzè, ozó i benzopirè. Respecte als nivells fixats per la normativa de la Unió Europea (UE), se superen els límits fixats per al NO2, producte principalment del trànsit de vehicles dièsel.

Podeu llegir l'article sencer aquí


 

Categories: 

Relacionats

Opinió

Les alternatives inclourien la defensa dels serveis públics i els béns comunitaris, en la seva titularitat, gestió i provisió; per garantir que les cures i els serveis relacionats estiguin coberts per a tots. Per assegurar les sobiranies sobre els recursos, com és l’alimentària i l’energètica. I per preferenciar, en definitiva, nous models i opcions des dels ecofeminismes i des de l’economia feminista, ecològica, social i solidària.

Notícia

Durant els mesos de la crisi sanitària per la covid-19 es van impulsar diverses mesures municipals per fomentar la mobilitat sostenible i garantir la distància de seguretat. A partir del setembre es posaran en marxa més actuacions per seguir incrementant l’espai públic per als vianants i ampliar els carrils bus i els corredors bici. També es mantenen 34 dels 60 carrers delimitats com a itineraris segurs temporals que es van obrir durant el desconfinament i alguns, com la via Laietana, s’incorporaran al programa “Obrim carrers”, que es reactivarà a la tardor.

Notícia
Iniciativa 'Obrim els Carrers' Foto: Ajuntament de Barcelona

Iniciativa 'Obrim els Carrers' Foto: Ajuntament de Barcelona

Via Laietana, carrer de Sants i passeig de Sant Joan quedaran lliures de trànsit el cap de setmana, i els ciclistes i el bus guanyen espai als cotxes.

Butlletí