La congestió als accessos de Barcelona podria créixer un 50% els pròxims anys

Ho apunta un estudi del RACC, que reclama, com a mesures urgents, més oferta i qualitat del transport públic i la millora del servei de Rodalies

Font: TV3

05/10/2016 - 19:30

Unes 200.000 persones que accedeixen diàriament a l'àrea metropolitana de Barcelona pateixen retencions de trànsit, segons un estudi del RACC, el Reial Automòbil Club de Catalunya. L'informe alerta que si no es prenen mesures urgents, la congestió als accessos de la ciutat s'incrementarà els pròxims anys un 50%.

 

L'estudi xifra en 52.000 hores diàries el temps de mitjana que perden els usuaris per la congestió, que equival a 685 euros per usuari afectat l'any.

Des del RACC s'exigeix com a mesura urgent incrementar l'oferta i la qualitat del transport públic. En aquest sentit diu que és necessari que el Ministeri de Foment faci les inversions compromeses en el servei de Rodalies. També proposa millorar la gestió del trànsit amb la creació del carril Bus-VAO de baix cost o el control de la velocitat variable, entre altres propostes. 

Quatre entrades a Barcelona són les que tenen més volum de vehicles en dies laborables: la A-2 (de Pallejà a Barcelona), la B-23 (de Molins de Rei a Barcelona), la C-58 (de Terrassa a Barcelona) i la B-20, la pota nord (de Montgat al Nus de la Trinitat).

Per als ciutadans que accedeixen en hora punta a Barcelona, és a dir, de 8 a 9 del matí, la demora mitjana calculada és de 80 minuts a la setmana. Els usuaris que circulen per les Rondes són els més perjudicats, amb demores que poden superar en hora punta els 150 minuts a la setmana addicionals (2,5h de mitjana més). En termes de pèrdua de jornades laborals, la demora en hora punta equival anualment a 8 dies de treball perduts.


Categories: 

Relacionats

Article

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha mostrat a Brussel·les el compromís de Barcelona amb la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. Ha estat en el marc d’una reunió amb l’eurodiputat Javi López, ponent del Parlament Europeu per a la revisió de la Directiva de la qualitat de l’aire, i amb François Wakenhut, cap de la unitat de qualitat de l’aire de la Comissió Europea

Notícia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha formalitzat la compra de 36 autobusos estàndard de 12 metres d'hidrogen, a més de dos vehicles articulats, que serien els primers articulats d'hidrogen a circular a tota Espanya. Es tracta de la compra més important de vehicles d’hidrogen de TMB i està finançada pel Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana, en el marc dels fons Next Generation
 

Notícia

El Departament destina 32,5 MEUR al Programa d’autogeneració i sobirania energètica en la xarxa viària de la Generalitat, que és la principal infraestructura de mobilitat de Catalunya. Quan estiguin totes instal·lades, les plaques permetran generar els21,4 GW/h d’energia que cada any requereix la xarxa de carreteres.

Butlletí