La cimera d’Estocolm sobre transport públic es tanca amb el ferm compromís de lluitar contra la crisi climàtica

Font: TMB

20/06/2019 - 13:30

Després de quatre dies de fructífer intercanvi de coneixements i de relacions en xarxa, la Cimera de la UITP 2019 va acabar dimecres 13 a la tarda amb una cerimònia de clausura al palau municipal d’Estocolm. La delegació de TMB a la capital sueca, encapçalada pel conseller delegat, Enric Cañas, que ha estat activa en diferents comissions i sessions de treball, ha fet un balanç positiu de la seva presència al principal esdeveniment global sobre transport públic.

En l’apartat d’exposició, en què han participat 474 entitats de 46 països, ha estat un èxit la participació conjunta de TMB i FGC amb un estand dedicat a presentar els projectes estratègics de les dues companyies per als propers anys, sobretot pel que fa a l’aplicació de sistemes intel·ligents a la millora de les condicions d’explotació i la qualitat del servei. L’estand va ser inclòs en un dels innovation tours i va generar interès en bona part dels 15.000 visitants de l’espai firal.

Per a TMB, que finalitzava el període de presidència de l’Observatori de Metros Automàtics, s’ha obert a més una nova etapa al capdavant del Comitè de Tecnologies i Innovació, un organisme transversal orientat a promoure i intercanviar coneixement sobre el procés de digitalització del transport públic. Per decisió de l’assemblea, el càrrec recau des d’ara en Ramon Malla, director de Projectes Estratègics de Metro.

Prop de 3.000 delegats de 81 països

Les xifres facilitades per l’organització al final de la cimera són prou explícites: 53 sessions, 300 intervinents (el 42% dones), 2.718 delegats de 81 països diferents, 40.000 metres quadrats d’exposició perquè els fabricants mostressin els últims desenvolupaments en sistemes ferroviaris, autobusos elèctrics i fins i tot vehicles autònoms.

Es van abordar temes relacionats amb el servei al client, la innovació, la planificació i governança, la qualitat de vida a la ciutat, l’atracció de nous talents i habilitats, la mobilitat com a servei i el nou paradigma de mobilitat combinada, l’excel·lència operativa i el finançament. Sempre amb el rerefons del paper que el transport públic ha d’exercir com a pal de paller de la mobilitat urbana en la lluita concertada contra la crisi climàtica, un punt que en la clausura va remarcar el ministre suec d'Infraestructures.

També van parlar el president de la UITP, Pere Calvet, reelegit per a un segon mandat. I el secretari general, Mohamed Mezghani. Tots van emplaçar els assistents a superar els reptes marcats i aportar-ne els resultats en la pròxima cita, el 2021, a Melbourne (Austràlia).


 

Relacionats

Notícia

Si el projecte de les “superilles” s’apliqués íntegrament, la ciutat de Barcelona podria evitar cada any 667 morts prematures, la majoria a causa de la disminució dels nivells de contaminació atmosfèrica (NO2). Són algunes de les conclusions d'un estudi de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), el qual estima que la implementació de les 503 “superilles” previstes inicialment reduiria els nivells anuals de contaminació atmosfèrica un 24%.

Notícia
La Generalitat ha activat l’avís preventiu d’episodi de contaminació atmosfèrica per partícules PM10

Avui, 25 de juny del 2019, l’AMB ha posat en marxa el seu protocol d'actuació per als episodis ambientals d'elevada contaminació atmosfèrica, en la seva fase d’avís preventiu de PM10, a causa de la coincidència de tres factors: la situació climàtica adversa, l’ús de productes pirotècnics durant la revetlla de Sant Joan, i una intrusió de pols d’origen africà.

Notícia

La reforma de l'encreuament entre Borrell i Parlament ja està quasi finalitzada, mentre que les altres dues ampliacions van amb retard

 

Butlletí