Ja pedalem pel carrer d’Aragó, a Barcelona

Font: Ajuntament de Barcelona

14/01/2021 - 12:55

El primer tram del nou carril bici del carrer d’Aragó, entre el passeig de Gràcia i el carrer de Tarragona, ja està funcionament. I abans que acabi l’any s’enllesteixen els treballs a l’altre tram, entre l’avinguda Meridiana i el passeig de Gràcia. Aquest nou carril bici, de 4,8 quilòmetres, permetrà travessar tot l’Eixample i connectar amb els carrils bici dels carrers transversals. A més, dona continuïtat al carril que hi ha a la rambla de Guipúscoa, al barri de la Pau, i hi suma així un itinerari de més de 7 quilòmetres.

El nou carril bici del carrer d’Aragó es converteix en un eix principal de la xarxa ciclista i s’uneix a altres carrils bici per consolidar-ne la connectivitat. És unidireccional, de l’avinguda Meridiana al carrer de Tarragona en sentit Llobregat, i s’ubica a l’esquerra de la calçada, a la banda de mar. Per crear-lo, s’ha eliminat un carril de circulació de trànsit. L’actuació s’emmarca en la reorganització de la mobilitat del model d’espai públic de la Superilla Barcelona, que també té com a objectiu millorar les vies de la xarxa bàsica.

Més xarxa ciclista a la ciutat

Paral·lelament, s’avancen els treballs dels nous carrils bici al passeig de la Zona Franca per connectar els barris de la Marina amb la xarxa pedalable de la ciutat. Amb carrils unidireccionals en tots dos sentits de la via, entre la plaça d’Ildefons Cerdà i el carrer de Motors, se sumen 3,6 quilòmetres més de vies pedalables.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí