Front comú per limitar el sobrevol dels avions a les nits

Castelldefels, Gavà, El Prat, Viladecans i Sant Boi demanen que les aeronaus pesades no operin per la pista principal en horari nocturn

Font:  La premsa del Baix

13/02/2019 - 12:02

Front comú dels municipis afectats pel sobrevol dels avions a les nits. Els ajuntaments de Castelldefels, Gavà, El Prat, Viladecans i Sant Boi de Llobregat –els municipis situats a l'entorn de l’Aeroport Barcelona-el Prat- han demanat formalment al ministeri de Foment i a AENA (l'ens gestor dels aeroports espanyols) que els avions pesants no operin a la nit per la pista principal. Es tracta d'una demanda fonamental per preservar el benestar i la salut de la ciutadania atès que aquests avions són els que produeixen més soroll.

La proposta fou presentada en l'última reunió del Grup Tècnic de Reducció del Soroll (GTTR, en les seves sigles en castellà) en base a un estudi que va ser defensat pels tècnics de l’OMSICA de l'Ajuntament de Castelldefels en nom de tots els municipis afectats. Amb aquesta presentació s'oficialitzava davant el GTTR i per tant davant la CSAAB (Comissió de Seguiment Ambiental de l'aeroport de Barcelona), la petició elevada en una reunió prèvia al més alt nivell mantinguda entre els alcaldes i alcaldesses dels cinc municipis que la subscriuen i les direccions de Planificació i Medi Ambient d'AENA i la direcció de l'Aeroport. 

La petició assenyala que només s'utilitzi la pista principal a les nits per raons de seguretat i quedaria restringit a aeronaus de salvament, vols ambulància, d'Estat o vols que prestin servei a les administracions.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia
 Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Per primera vegada, un estudi amb prop de 80.000 nens i nenes d’àrees urbanes de Catalunya analitza la relació entre diferents exposicions urbanes i la trajectòria de creixement de l’IMC.  La relació entre l’IMC i la contaminació atmosfèrica podria explicar-se ja que aquesta última podria afectar el creixement fetal per l’estrès oxidatiu i la inflamació, entre d’altres, així como afectar el metabolisme basal en nadons, que podria augmentar el risc d’obesitat en induir resistència a la insulina i alteracions hormonals.

Notícia

A l'estació de l'Eixample, i gràcies al confinament, els micrograms per metre cúbic van passar de xifres màximes de 50 µg/m³ fins a mínims de 14 µg/m³

Notícia
Foto: Pep Herrero. TMB

Foto: Pep Herrero. TMB

Amb totes les mesures de seguretat implantades, el risc per a la salut al transport públic és molt baix. Aquest és el resum del document que la Unió Internacional de Transport Públic (UITP) ha publicat amb tot el que se sap després de set mesos de crisi sanitària per la Covid-19.

Butlletí