Escolars per a lluitar contra el canvi climàtic a diversos municipis valencians

Font: Diputació de València
25/04/2016 - 10:27

Enguany se celebra l’Any Internacional de l’Enteniment Global, per això l’Àrea de Medi Ambient de la Diputació de València s’ha marcat l’objectiu de sensibilitzar i conscienciar la població escolar sobre les repercussions que tenen les actuacions quotidianes de cadascun de nosaltres per a la resta del món.

Amb aquest objectiu s’estan celebrant les jornades de tallers ambientals en un coŀlegi de cadascuna de les comarques de la província, que les acull com a premi per la segona edició del Concurs Ambiental Escolar, que organitza l’Àrea de Medi Ambient. Aquestos tallers s’han fet ja a Gandia, Sueca, Alfarrasí, la pobla de Vallbona, Ademuz , Cheste i la Pobla de Farnals, i estant pendents per a maig i les primeries de juny a Quart de Poblet, Alzira, la Llosa de Ranes, Tuéjar, Cofrentes, Navarrés i Sagunt

El Servei de Medi Ambient de la Diputació de València, a través de l’ajuntament de cadascun dels nostres pobles, ofereix  a les escoles públiques  i concertades de la província l’opció de participar en este concurs amb un treball artístic dels alumnes de 4t, 5é i 6é (dibuix, poesia, cançó, dita...) al voltant de temes determinats (escalfament global, aiguamolls, eficiència energètica, mobilitat, soroll, biodiversitat, consum responsable...), tots ells desenvolupats des del prisma del canvi climàtic i la sostenibilitat.

Els treballs premiats, a més d’editar-se en un calendari mediambiental de gran format, que s’ha distribuït àmpliament per totes les escoles de la província, han donat opció a un premi individual per cada xiquet guanyador, i el que és més important, a un premi coŀlectiu per a l’escola, que consisteix en l’acolliment de la jornada de tallers ambientals.

En aquestes jornades es tracten temes diversos: el consum (cicle de vida dels productes, consum responsable i consum just, les etiquetes..), la relació entre el consum energètic i el canvi climàtic (mobilitat sostenible, canvi climàtic i comerç local, la petja de carboni...), els contaminants atmosfèrics i la salut (el soroll i altres contaminants atmosfèrics), l’aigua com recurs i els problemes de la sequera en la província, el valor del bosc com a recurs i la necessitat de conservar la biodiversitat. El punt comú a tots els temes es l’impuls d’una societat més sostenible en què l’alumne és el fil transmissor en la resta de la família.

Precisament aquesta setmana s’ha fet una jornada a Picassent, al Coŀlegi Mare de Déu de Vallivana, que ha comptat amb la visita del diputat de Medi Ambient, Josep Bort, i l’alcaldessa de Picassent, Conxa García, que han felicitat tant els alumnes com els professors per la implicació i la sensibilització que han demostrat.

A més, el Servei de Medi Ambient oferirà per a tots els ciutadans en la trobada de la primavera educativa tallers sobre energies sostenibles, la petjada del carboni i el metabolisme urbà.

El Servei de Medi Ambient de la Diputació de València posa a disposició dels ajuntaments, recursos per a sensibilitzar i conscienciar els diversos coŀlectius ciutadans (estudiants, associacions, veïns...) sobre la necessitat de disminuir les emissions de gasos d’efecte hivernacle, la necessitat d’adoptar en el dia a dia hàbits més sostenibles i informar de la importància per a tots de tindre cura de la natura.


 

Relacionats

Notícia

El parc natural de l'Albufera compta amb prop de mil barques censades, de pesca i passeig turístic, que treballen una mitjana de 300 dies a l'any

Entrevista

Quim Lucha i Núria Gómez són autors de Fem Eco, una guia pedagògica que connecta el gènere i el medi ambient destinada a alumnes del cicle superior de primària i a l’etapa de secundària. El seu objectiu és donar eines per la comprensió de les causes estructurals de les vulneracions al medi natural i a les persones des d’una visió de justícia global. Parlem amb ells per saber més d'ecofeminisme i d'aquesta eina educativa.

Opinió

Quan ens n’adonem ens haurem transformat en una societat supervivent, reactiva i sense cap tipus de control i capacitat de decidir com pot i vol viure.

Butlletí