Els barcelonins demanen al govern municipal que prioritzi el transport públic

Font: TMB

05/02/2021 - 09:27
Foto: TMB

Foto: TMB

L'enquesta Òmnibus Municipal va preguntar l'octubre passat on hauria de focalitzar-se la prioritat de l'Ajuntament de Barcelona pel que fa als mitjans de transport urbà més habituals. I la resposta va ser: sobretot en l'autobús i el metro, molt per davant de la bicicleta i les altres alternatives.

L'enquesta Òmnibus Municipal va preguntar l'octubre passat on hauria de focalitzar-se la prioritat de l'Ajuntament de Barcelona pel que fa als mitjans de transport urbà més habituals. I la resposta va ser: sobretot en l'autobús i el metro, molt per davant de la bicicleta i les altres alternatives.

Els enquestats van marcar la seva preferència sense vacil·lar. El 30,8% va indicar l'autobús, mentre que el 29,2% es va inclinar pel metro i les línies urbanes dels FGC. A considerable distància apareix la bicicleta particular, amb el 10,1%, i el Bicing, amb el 7,5%. L'aposta pel cotxe només recull el 5,1% de les opinions.

En el mateix bloc de mobilitat de l'enquesta municipal es va demanar una valoració sobre la facilitat per al desplaçament dins la ciutat en cadascun dels mitjans de transport. En aquest apartat el més ben valorat és anar a peu, amb 8,1 punts sobre 10, seguit del metro, amb 7,9, i l'autobús, amb 7,3, igualat amb la moto i el taxi. El cotxe figura en última posició, amb un 5,9. Al gràfic adjunt hi ha totes les puntuacions.

En general, la mobilitat dins de Barcelona obté una puntuació de notable, un 7,5, per la facilitat i comoditat, una opinió que és una mica més positiva entre les generacions més joves, dels 16 als 34 anys, i una mica menys en les franges de més edat, a partir dels 55 anys.

La recollida de dades de l'enquesta Òmnibus Municipal la va dur a terme l'empresa Gesop entre el 7 i el 20 d'octubre passat a partir de mil entrevistes a peu de carrer. Es pot consultar la documentació de l'estudi al repositori obert de coneixement de l'Ajuntament de Barcelona


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí