El RACC alerta que els pàrquings de les estacions no estan preparats per a les restriccions a Barcelona

Només aproven Castelldefels, Sant Joan d'Espí i Vilanova i la Geltrú, amb notes de 51,2; 53,1 i 57,5 sobre 100, respectivament
30/10/2018 - 15:30

El RACC ha alertat que els pàrquings de les estacions de tren de la regió metropolitana de Barcelona no estan preparats per donar servei els dies de restriccions de circulació a la capital. La Fundació de l’entitat ha fet públic aquest 30 d’octubre una anàlisi de l’accessibilitat, la infraestructura i la connexió amb l’estació de 10 estacionaments propers a la ciutat, que conclou que els aspectes avaluats "són molt millorables", en especial la senyalització i els sistemes de vigilància i il·luminació. Només aproven Castelldefels, Sant Joan d'Espí i Vilanova i la Geltrú, amb notes de 51,2; 53,1 i 57,5 sobre 100, respectivament.

Per aquesta raó, el president del RACC, Josep Mateu, ha demanat actuacions urgents a les administracions i, en concret, a l’AMB, per adequar aquests pàrquings abans de l’any 2020, quan entren en vigor les restriccions que afectaran més de 130.000 vehicles cada dia, dels quals 100.000 entren i surten diàriament de la ciutat.

El nombre de places de les 127 estacions de tren de la regió metropolitana és "clarament insuficient" per donar cabuda als 100.000 usuaris potencials d'aquests pàrquings, també anomenats Park & Ride, ha apuntat el director de la Fundació RACC, Lluís Puerto. Puerto també ha recordat que només un 51% d'aquestes estacions té un aparcament a la vora. La situació millora en els 36 municipis que pertanyen a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), on un 77% de les estacions disposa d'un espai per estacionar. 

Només tres dels deu pàrquins analitzats aprova l'auditoria
Només aproven Castelldefels, Sant Joan d'Espí i Vilanova i la Geltrú, amb notes de 51,2; 53,1 i 57,5 sobre 100, respectivament. D'altra banda, els aparcaments més mal parats són els de Castellbisbal (28), Montcada i Reixac (29,2) i Barberà (32,5). Tampoc treuen gaire més bona nota els pàrquings de Martorell (35,7), Badalona (39,6), Terrassa Est (42,8) o Mataró (45,5). 

En general, l'auditoria assenyala que la senyalització per accedir als aparcaments des de les vies principals d'alta capacitat és "molt deficient" i en molts casos "costa d'arribar-hi" si no es coneix prèviament la seva localització. A més, només un dels estacionaments estudiats informa de l'estat de l'ocupació en temps real i l'accessibilitat en bicicleta és "molt dolenta" en aquelles estacions allunyades del centre urbà.

La infraestructura també s'ha de millorar "en molts aspectes", sobretot per esmenar la manca de sistemes de control, vigilància i il·luminació; la indisciplina en l'estacionament, la falta de punts de recàrrega per vehicles elèctrics (només Castelldefels en té), la inexistència de senyalització uniforme per a tots els aparcaments Park & Ride, i la poca distribució de l'aplicació de l'AMB, només disponible en dues localitats.

Pel que fa a la connexió amb l'estació, aquest paràmetre tampoc assoleix els mínims exigits pel RACC. Segons l'estudi, els passos de vianants mostren problemes de manteniment i tampoc hi ha itineraris per diferenciats que garanteixin la seva seguretat. A més, alguns dels aparcaments no tenen guals rebaixats ni voreres accessibles per a persones amb mobilitat reduïda. 

  

 

 

 

 

 

 

 

Categories: 

Relacionats

Article

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha mostrat a Brussel·les el compromís de Barcelona amb la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. Ha estat en el marc d’una reunió amb l’eurodiputat Javi López, ponent del Parlament Europeu per a la revisió de la Directiva de la qualitat de l’aire, i amb François Wakenhut, cap de la unitat de qualitat de l’aire de la Comissió Europea

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha aprovat el nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) per al període 2023-2028. El PMUS tindrà una vigència de sis anys i planifica un total de 79 actuacions distribuïdes en dotze àmbits.

Notícia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha formalitzat la compra de 36 autobusos estàndard de 12 metres d'hidrogen, a més de dos vehicles articulats, que serien els primers articulats d'hidrogen a circular a tota Espanya. Es tracta de la compra més important de vehicles d’hidrogen de TMB i està finançada pel Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana, en el marc dels fons Next Generation
 

Butlletí