El límit de 80km/h dóna pas a la velocitat variable

28/01/2011
Adéu al límit de 80 quilòmetres per hora als conductors que utilitzen la xarxa viària per accedir a Barcelona. CiU ja va anunciar en campanya que derogaria la limitació si arribava a governar, i així ho ha fet. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat aquest 28 de gener la "flexibilització" de la mesura que va impulsar ICV des del Govern tripartit. El límit de 80 km/h dóna pas a la velocitat variable, que decidirà el Servei Català de Trànsit en funció de la congestió, les condicions meteorològiques, i la contaminació.

La Comissió rectora del pla d'actuació per a la millora de la qualitat de l'aire ha avalat l'eliminació del límit i ha optat per estendre una altra mesura, la de la velocitat variable que ja s'aplica a diversos trams de la C-31 i la C-32. Així, la velocitat màxima s'establirà en funció de les característiques de cada via i de les condicions que hi hagi en cada moment, com ha explicat la directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran.

"Compromís polític"
Recoder ha reconegut que aquest era un "compromís polític" i ha assenyalat que la substitució de la limitació de 80 km/h per la velocitat variable -l'anunci de la qual ha estat contestat als últims dies per entitats ambientalistes- no va en contra de l'objectiu final del pla de qualitat de l'aire, ja que anirà acompanyada d'altres mesures com la reducció de l'import de peatges per a vehicles nets o incentivar l'ús de cotxes compartits.

Tot i reconéixer l'origen polític de la modificació de la mesura, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha defensat que la velocitat variable és més eficaç que la limitació de la velocitat a 80 quilòmetres per hora. Les actuacions que s'han de portar a terme per implantar aquestes modificacions les explicarà dilluns vinent el conseller d'Interior, Felip Puig.

El PSC augura que el Govern no suprimirà els 80 km/h i ICV l'acusa de populista
Les reaccions del món polític no han trigat a arribar. Joaquim Nadal (PSC) ha augurat que el Govern "incomplirà" la seva promesa electoral de suprimir el límit de velocitat de 80 km/h en els accessos a Barcelona. "Anuncien que han suprimit els 80 km/h però no ho faran. Ho faran flexible de nit, però no aixecaran la prohibició. És una promesa que no poden complir perquè ha donat resultats ambientals i de seguretat viària", ha dit Nadal.

De la seva banda, la portaveu d'ICV, Laia Ortiz, ha afirmat que CiU "és presonera de la seva promesa electoral d'eliminar la limitació de 80 km/h fruit de la demagògia i el populisme que van utilitzar durant la campanya electoral", ha indicat ICV en un comunicat.

Notícies relacionades:
80 km/h: una polèmica carregada d'electoralisme

Relacionats

Article
Creat per part de l'Àrea Metropolitana de Barcelona

Aquesta nova eina online recull els serveis que hi ha a la Metròpolis de Barcelona entorn de la bicicleta.

Notícia

L'AMB aplica un model d'eficiència pioner dins les administracions públiques i ha presentat el Programa d'impuls a l'economia verda i circular a la metròpolis de Barcelona durant una jornada tècnica a la qual hi ha assistit una setantena de persones. Aquest programa, pioner dins les administracions públiques, es destina als municipis metropolitans interessats a implementar aquestes estratègies en el seu teixit econòmic.

Article

Prop de 500 alumnes han pres part en 11 projectes participatius

Butlletí