El límit de 80km/h dóna pas a la velocitat variable

28/01/2011
Adéu al límit de 80 quilòmetres per hora als conductors que utilitzen la xarxa viària per accedir a Barcelona. CiU ja va anunciar en campanya que derogaria la limitació si arribava a governar, i així ho ha fet. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat aquest 28 de gener la "flexibilització" de la mesura que va impulsar ICV des del Govern tripartit. El límit de 80 km/h dóna pas a la velocitat variable, que decidirà el Servei Català de Trànsit en funció de la congestió, les condicions meteorològiques, i la contaminació.

La Comissió rectora del pla d'actuació per a la millora de la qualitat de l'aire ha avalat l'eliminació del límit i ha optat per estendre una altra mesura, la de la velocitat variable que ja s'aplica a diversos trams de la C-31 i la C-32. Així, la velocitat màxima s'establirà en funció de les característiques de cada via i de les condicions que hi hagi en cada moment, com ha explicat la directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran.

"Compromís polític"
Recoder ha reconegut que aquest era un "compromís polític" i ha assenyalat que la substitució de la limitació de 80 km/h per la velocitat variable -l'anunci de la qual ha estat contestat als últims dies per entitats ambientalistes- no va en contra de l'objectiu final del pla de qualitat de l'aire, ja que anirà acompanyada d'altres mesures com la reducció de l'import de peatges per a vehicles nets o incentivar l'ús de cotxes compartits.

Tot i reconéixer l'origen polític de la modificació de la mesura, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha defensat que la velocitat variable és més eficaç que la limitació de la velocitat a 80 quilòmetres per hora. Les actuacions que s'han de portar a terme per implantar aquestes modificacions les explicarà dilluns vinent el conseller d'Interior, Felip Puig.

El PSC augura que el Govern no suprimirà els 80 km/h i ICV l'acusa de populista
Les reaccions del món polític no han trigat a arribar. Joaquim Nadal (PSC) ha augurat que el Govern "incomplirà" la seva promesa electoral de suprimir el límit de velocitat de 80 km/h en els accessos a Barcelona. "Anuncien que han suprimit els 80 km/h però no ho faran. Ho faran flexible de nit, però no aixecaran la prohibició. És una promesa que no poden complir perquè ha donat resultats ambientals i de seguretat viària", ha dit Nadal.

De la seva banda, la portaveu d'ICV, Laia Ortiz, ha afirmat que CiU "és presonera de la seva promesa electoral d'eliminar la limitació de 80 km/h fruit de la demagògia i el populisme que van utilitzar durant la campanya electoral", ha indicat ICV en un comunicat.

Notícies relacionades:
80 km/h: una polèmica carregada d'electoralisme

Relacionats

Notícia
L'Associació per a la Promoció del Transport Públic aplaudeix les noves tarifes

L’Autoritat del Transport Metropolità, formada per l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ha acordat abaixar els preus dels bitllets d’ús freqüent a partir del gener per potenciar l’ús intensiu del transport públic i fer que desplaçar-se diàriament en metro, autobús, tren i tramvia surti més bé de preu.
Article

Els resultats de recollida selectiva de residus a l'àrea metropolitana de Barcelona estan mostrant, durant el 2019, una millora en les xifres, després que l'any 2018 es revertís un estancament de gairebé una dècada. L'augment de la recollida selectiva de la fracció orgànica i del paper i cartró és clau en aquesta tendència.

Notícia

Pallejà disposa d’un nou carril bici que connecta el nucli amb el polígon industrial i l’estació de Ferrocarrils de Quatre Camins. La seva construcció ha estat possible gràcies al suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i forma part del Programa Metropolità de desenvolupament de la Bicivia, un projecte que vol comunicar i connectar els diferents municipis a través d’aquesta infraestructura.

Butlletí