El límit de 80km/h dóna pas a la velocitat variable

28/01/2011
Adéu al límit de 80 quilòmetres per hora als conductors que utilitzen la xarxa viària per accedir a Barcelona. CiU ja va anunciar en campanya que derogaria la limitació si arribava a governar, i així ho ha fet. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat aquest 28 de gener la "flexibilització" de la mesura que va impulsar ICV des del Govern tripartit. El límit de 80 km/h dóna pas a la velocitat variable, que decidirà el Servei Català de Trànsit en funció de la congestió, les condicions meteorològiques, i la contaminació.

La Comissió rectora del pla d'actuació per a la millora de la qualitat de l'aire ha avalat l'eliminació del límit i ha optat per estendre una altra mesura, la de la velocitat variable que ja s'aplica a diversos trams de la C-31 i la C-32. Així, la velocitat màxima s'establirà en funció de les característiques de cada via i de les condicions que hi hagi en cada moment, com ha explicat la directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran.

"Compromís polític"
Recoder ha reconegut que aquest era un "compromís polític" i ha assenyalat que la substitució de la limitació de 80 km/h per la velocitat variable -l'anunci de la qual ha estat contestat als últims dies per entitats ambientalistes- no va en contra de l'objectiu final del pla de qualitat de l'aire, ja que anirà acompanyada d'altres mesures com la reducció de l'import de peatges per a vehicles nets o incentivar l'ús de cotxes compartits.

Tot i reconéixer l'origen polític de la modificació de la mesura, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha defensat que la velocitat variable és més eficaç que la limitació de la velocitat a 80 quilòmetres per hora. Les actuacions que s'han de portar a terme per implantar aquestes modificacions les explicarà dilluns vinent el conseller d'Interior, Felip Puig.

El PSC augura que el Govern no suprimirà els 80 km/h i ICV l'acusa de populista
Les reaccions del món polític no han trigat a arribar. Joaquim Nadal (PSC) ha augurat que el Govern "incomplirà" la seva promesa electoral de suprimir el límit de velocitat de 80 km/h en els accessos a Barcelona. "Anuncien que han suprimit els 80 km/h però no ho faran. Ho faran flexible de nit, però no aixecaran la prohibició. És una promesa que no poden complir perquè ha donat resultats ambientals i de seguretat viària", ha dit Nadal.

De la seva banda, la portaveu d'ICV, Laia Ortiz, ha afirmat que CiU "és presonera de la seva promesa electoral d'eliminar la limitació de 80 km/h fruit de la demagògia i el populisme que van utilitzar durant la campanya electoral", ha indicat ICV en un comunicat.

Notícies relacionades:
80 km/h: una polèmica carregada d'electoralisme

Relacionats

Notícia

Els darrers dos anys, el sistema de transport públic ha millorat freqüències, ha estrenat línies, obert estacions i perllongat serveis per rebre la ZBE en millors condicions. El transport públic està preparat per assumir els desplaçaments equivalents a 137.000 trajectes en vehicle privat, dels quals 88.000 són entrades i sortides de la zona, i prop de 50.000 són interns. Aquests 137.000 trajectes equivalen a 170.000 desplaçaments unitaris. Les millores de la xarxa continuaran durant els propers mesos i hi ha accions compromeses de tots els operadors de transport fins l'any 2021.

Article
Jardí de papallones al parc del Bosc de Can Gorgs

Jardí de papallones al parc del Bosc de Can Gorgs

Des d'aquest mes de novembre, el parc Nou (El Prat de Llobregat) i el parc del Bosc de Can Gorgs (Barberà del Vallès) compten amb un nou jardí de papallones. Es tracta d'un recurs educatiu i participatiu dels parcs, que pretén afavorir la biodiversitat

Notícia

Un nou cicle del Programa Metropolità pels Drets Humans des del món local: Tenim Drets, Teixim LlibertatsTenim de l'Àrea d'Internacional i de Cooperació de l'AMB posa el focus en la producció i l'ús dels plàstics. 

 

Butlletí