El carrer d’Aragó tindrà un carril bici a partir de la tardor

Font: Betevé

09/07/2020 - 12:00

A partir d’aquest octubre, el carrer d’Aragó tindrà carril bici. L’Ajuntament l’implantarà entre l’avinguda Meridiana i el carrer de Tarragona i serà unidireccional (en el mateix sentit que el trànsit); en total farà 4,8 km de llarg. L’entrada en funcionament del carril bici d’Aragó comportarà l’eliminació d’un carril per als cotxes (al costat mar).

 

L’alcaldessa, Ada Colau, també ha anunciat que es faran carrils bici (un per a cada sentit) al passeig de la Zona Franca, entre la plaça de Cerdà i Motors. En aquest cas, la llargada dels carrils bici serà de 3,2 km, sumant els dos sentits. La creació d’aquests carrils bici formen part del paquet de mesures que ha presentat el govern municipal per fomentar el transport públic i els desplaçaments a peu i en bicicleta. En aquest sentit, alguns talls de carrers durant els caps de setmana es faran permanents.

Més carrils bus, menys per als cotxes

A banda de la bicicleta, l’autobús també surt beneficiat del nou pla de mobilitat. De fet, es guanyaran carrils bus en vies principals de la ciutat, com l’avinguda Diagonal i la Gran Via, en detriment de l’espai per als cotxes. Aquestes són les novetats:

  • Diagonal (entre Francesc Macià i Aragó): els carrils bus es faran més amples, en tots dos sentits del tronc central. Això obligarà a eliminar un carril per a cotxes, en sentit Besòs.
  • Diagonal (entre Pius XII i la Zona Universitària): es desdoblarà el carril bus en sentit Llobregat, per millorar la sortida de Barcelona per la B-23. Es perdrà un carril per als cotxes en aquesta direcció.
  • Gran Via (entre el passeig de Gràcia i Marina): es desdoblarà el carril bus, tal com ja passa en el primer tram comprès entre la plaça d’Espanya i el carrer de Balmes. S’eliminarà un carril per als cotxes.
  • avinguda d’Esplugues: es crearà un carril bus nou d’entrada a la ciutat, i se’n restarà un per als cotxes.

Més voreres a Pelai i ronda de la Universitat

Entre les mesures anunciades per l’Ajuntament de cara a la tardor hi ha també l’ampliació de voreres al carrer de Pelai i a la ronda de la Universitat. En el primer cas, es farà a la vorera mar, mentre que a la ronda serà a les dues voreres. En tots els casos serà una ampliació tàctica, amb pintura. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha dit que la intenció és reduir la presència de busos interurbans a la ronda de la Universitat.


 

Relacionats

Notícia

Aquesta setmana s’han iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric que fa l’itinerari de la línia Olesa – Esparreguera i que connecta amb FGC. Les proves s’estan fent amb el bus elèctric Solaris Urbino de 12 metres de longitud del Grup Direxis

Notícia

Durant els mesos de la crisi sanitària per la covid-19 es van impulsar diverses mesures municipals per fomentar la mobilitat sostenible i garantir la distància de seguretat. A partir del setembre es posaran en marxa més actuacions per seguir incrementant l’espai públic per als vianants i ampliar els carrils bus i els corredors bici. També es mantenen 34 dels 60 carrers delimitats com a itineraris segurs temporals que es van obrir durant el desconfinament i alguns, com la via Laietana, s’incorporaran al programa “Obrim carrers”, que es reactivarà a la tardor.

Notícia
Iniciativa 'Obrim els Carrers' Foto: Ajuntament de Barcelona

Iniciativa 'Obrim els Carrers' Foto: Ajuntament de Barcelona

Via Laietana, carrer de Sants i passeig de Sant Joan quedaran lliures de trànsit el cap de setmana, i els ciclistes i el bus guanyen espai als cotxes.

Butlletí