El BiciHub demana que l’administració l’acompanyi en les primeres passes

Font: Betevé

21/06/2019 - 10:30

El BiciHub està d’estrena. La plataforma que agrupa diverses entitats del sector de la bicicleta ha començat a pedalar amb un espai a l’antiga nau de Can Picó, al Poblenou. Ho ha fet amb una festa que també ha esdevingut reivindicativa. L’objectiu consisteix a convertir-se en un centre de referència de la bici a la ciutat, però els impulsors lamenten que els manquen ajudes per part de l’administració.

La presidenta de la plataforma, Raquel León, ha lamentat que una sèrie de “qüestions administratives” han impedit signar un conveni de col·laboració, tot i que esperen poder-lo fer més endavant. León ha advertit que necessiten els diners per poder fer efectiva la posada en marxa. Amb tot, ha assegurat que des de BiciHub confien a poder recuperar el suport de les administracions en un període curt de temps.

Una festa per celebrar la inauguració

El carrer de Pere IV s’ha convertit en un espai dedicat totalment a la bicicleta aquest dissabte. BiciHub ha ocupat l’espai del davant del seu nou local amb paradetes informatives, un circuit per a bicicletes i taules i cadires per a un dinar popular. D’aquesta manera volen celebrar la posada en marxa de la plataforma, però també donar-se a conèixer entre els seus nous veïns.

El BiciHub és un espai format per empreses i entitats de la mobilitat sostenible que impulsa la bicicleta a través de la formació, la reutilització, la producció, l’educació i la participació social. Disposa d’una sala polivalent on es fan accions de difusió i exposicions. També hi ha un taller obert d’autoreparació, que permet als usuaris poder millorar l’estat de les seves bicicletes.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

El Govern francès calcula que recaptarà 180 milions d'anuals que dedicarà a inversions en infraestructures de transports que considera més ecològiques com el ferrocarril · Espanya és reticent a un impost climàtic als avions.

Opinió

La seua ampliació implica seguir apostant per una mobilitat insostenible, amb eixos diners es podria executar gran part d’una malla ciclista i per a vianants metropolitana que connectés la ciutat i els pobles entre ells, i a la vegada amb els polígons industrials i grans superfícies comercials

Notícia

L'Ajuntament començarà a estudiar fer pagar als cotxes per entrar a Barcelona, just quan la zona de baixes emissions tindrà mig any de vida

Butlletí