Ecologistes, sindicats i consumidors impulsen la campanya 'roba que afavoreix tothom'

27/04/2006 - 00:00
Notícia extreta de Canal Solidari. Entitats ecologistes, ONGD, sindicats i consumidors impulsen una campanya per sensibilitzar dels efectes de la producció i el comerç convencional del cotó en el món. La campanya dóna raons i idees per a una compra responsable. Les alternatives per a un consum 'ètic' i 'honest' existeixen. Almenys aquesta és la premissa amb la qual la campanya de cotó i tèxtil Roba que afavoreix tothom intenta donar a conèixer als compradors opcions més ecològiques, socials i solidàries a l'hora de fer la seva elecció. Qui la fabrica? ha estat produïda sense explotació laboral, respectant el medi ambient i amb material ecològic? em deixo manipular per la publicitat? Són algunes de les preguntes que la campanya convida a fer-se als consumidors. La iniciativa correspon a la importadora de productes de comerç just Iniciatives d'Economia Alternativa i Solidària (IDEAS) i a una plataforma estatal formada per consumidors, sindicats, organitzacions ecologistes com Ecologistes en Acció i ONGD com Madre Coraje i Setem. 'És una campanya lamentablement necessària amb l'objectiu de cridar l'atenció sobre el consum de moda amb consciència no només als consumidors i els empresaris de moda sinó també a les institucions públiques', va explicar durant el llançament la representant d'IDEAS, Carola Reintjies. I és que, segons aquesta organització, l'anomenat comerç just dóna les garanties que no dóna el comerç tradicional, perquè els productes que han respectat les regles socials i del medi ambient són més beneficiosos, tant per als productors com per als consumidors. Raons per consumir responsablement Els responsables de la campanya Roba que afavoreix tothom van donar a conèixer una sèrie de motius que apel'len la sensibilitat del consumidor per canviar els seus hàbits. Entre ells, destaquen l'impacte a escala mundial que genera la producció de cotó i tèxtils i els danys mediambientals que implica l'ús de plaguicides i fertilitzants. 'El que estem buscant és una agricultura sostenible', va assegurar Ciro Jiménez, representant de l'ONG Ecologistes en Acció, quan va recordar la problemàtica del canvi climàtic i el límit que tenen els recursos naturals. Així mateix, els promotors de la campanya han fet una crida sobre les condicions humanes i laborals a les quals són sotmesos milers de treballadors que produeixen les mercaderies comercials, de les quals s'obtenen altes rendibilitats. La responsable de campanyes de Setem a Madrid, Annie Yumi Joh, va indicar que un dels objectius d'aquest projecte conjunt és assegurar que les persones tinguin mesures sanitàries i de seguretat en el lloc de treball. Menys roba? La finalitat d'aquesta campanya és conscienciar la societat sobre la situació laboral, social i ambiental en el sector productiu del cotó i tèxtil, i induir a un consum més responsable. La idea no és demonitzar la compra de roba. Les alternatives per a un comerç més just de roba i complements tèxtils vénen de la mà de convèncer les persones que existeix un binomi 'qualitat-preu' i que la qualitat no pot ser proporcionada amb una producció deshonesta.

Segons Ana Etchenique, de la Confederació de Consumidors i Usuaris (CECU), un dels problemes amb que es troba la reflexió sobre la qualitat dels productes és precisament la publicitat, la qual inculca valors i arquetips que ens veiem obligats a complir.
'Si els consumidors som estrictes i exigents serem capaços d'assolir la veritable qualitat dels productes que també passa per un consum just amb respecte als drets humans i laborables i al medi ambient que sosté aquesta campanya', va indicar Etchenique.
Més informació: Lloc web de la campanya
AdjuntMida
Image icon Imatge de la campanya.6.75 KB

Relacionats

Butlletí