Cinc hotels de Barcelona ofereixen fer turisme amb motos elèctriques

31/07/2011

Turisme 'verd' a Barcelona gràcies a una xarxa de motos elèctriques. Els clients de cinc dels millors hotels de la capital catalana podran fer turisme de manera més neta per la ciutat a través de Mobec Hotels, una pionera xarxa de lloguer de motos elèctriques que el gremi d'hostalers vol estendre aviat a altres establiments de la capital catalana. Diagonal Zero, Santos Porta Fira, Me Barcelona, Rei Joan Carles I i W Barcelona són els hotels que de moment ja s'han sumat a la iniciativa encara que ja hi ha deu establiments més que han mostrat el seu interès.

En aquesta fase pilot, s'ofereixen 30 motos en dos models de diferent potència i una autonomia de 60 quilòmetres, és a dir, suficient per poder visitar els llocs més emblemàtics de la ciutat, sense haver de recarregar-la en una jornada. La utilització d'aquests vehicles en els quals podran viatjar dues persones evitarà l'emissió de 37 tones de CO2, l'equivalent a plantar cinc illes de cases de l'Eixample de bosc mediterrani, segons va explicar aquest dijous durant la presentació de l'acte el president del Gremi d'Hotels de Barcelona, Jordi Clos.

Les motos es podran recarregar en els aparcaments de cada hotel i en els mobecpoints repartits per Barcelona -en una hora es carrega el 50% de la bateria i en 3 hores, el 100%- amb una targeta que els establiments lliuraran als seus clients. El cost del servei -gestionat per l'empresa Going Green i impulsat per Mobecpoint- serà per a la categoria Premium de 48 euros tot el dia i 29 mitja jornada, mentre que el servei Economy ascendirà a 42 o 25 euros, segons la durada del lloguer. Les motos -que es podran conduir amb un permís convencional i que disposaran d'una assegurança- estan monitorades per saber en tot moment on es troben, el seu grau de càrrega o qualsevol possible accident.

El responsable de l'empresa Mobecpoint, Pep Bartrés, especialitzada en projectes de mobilitat elèctrica, assenyalava que aquest pioner servei ajudarà a reduir l'impacte del turisme i suposa un "gra de sorra" perquè Barcelona aposti de manera més directa per aquests vehicles. Mentre que el director general de Going Green, Gonzalo Alonso, destacava que el grau d'accidentalitat de les motos elèctriques és un 20% menor que les convencionals, a causa de la seva velocitat limitada i els seus millors sistemes de seguretat.

El camí cap als vehicles elèctrics
Barcelona aspira a convertir-se a la capital mundial d'aquest tipus de vehicles, i que aquesta és una bona iniciativa per promoure'n l'ús, sobretot entre aquells que estiguin pensant canviar-se de moto, explicava el regidor de mobilitat, Eduard Freixedes. "Una de les prioritats és la reconversió de l'actual parc en un altre amb més presència dels vehicles elèctrics", assenyalava Freixedes, que afegia que aquest és, a més, un sector tecnològic i econòmic en auge pel qual ha d'apostar Barcelona.

Encara que Barcelona té més de 290.000 motos i ciclomotors -amb una ràtio de 177 unitats per 1.000 habitants, una de les més altes d'Europa- en l'actualitat només circulen per la ciutat 150 vehicles elèctrics de dues rodes. L'Ajuntament té en marxa el Projecte LIVE per promoure el seu ús, tant al parc municipal com en el privat, per la qual cosa està impulsant una xarxa de recàrrega.

 

Entrevista relacionada: 

'La manca d’infraestructures de suport és un fre a la demanda de vehicle elèctric' (Pep Bartrés. Fundador de Mobecpoint

AdjuntMida
Image icon moto_malla.jpg71.94 KB

Relacionats

Butlletí