Amb l’arribada de 3 nous autobusos híbrids, Sabadell ja disposa de 18 vehicles de baixes emissions

Font: Ajuntament de Sabadell

22/06/2020 - 17:51

Els nous autobusos són de la marca IVECO, model Urbanway 24 i tenen un motor elèctric de 120  quilowatts i un motor de combustió de 286 cavalls de vapor, el qual els permet recuperar energia i ampliar el funcionament elèctric. Els autobusos disposen de 24 seients i 2 espais per a persones amb mobilitat reduïda.

D’altra banda, TUS també està incorporant noves mesures de prevenció dins dels vehicles. En aquest sentit, s’està treballant per acabar d’incorporar mampares a tots els autobusos, amb l’objectiu de diferenciar l’espai del conductor, cosa que facilitarà les mesures de distanciament i poder tornar a obrir les portes de davant dels vehicles.

L’alcaldessa, Marta Farrés, ha visitat les instal·lacions de TUS i ha afirmat que “hem vingut avui a la TUS a veure els autobusos híbrids que han arribat i que entraran en funcionament tan aviat com anem recuperant la normalitat del servei”. I ha afegit: “l’Ajuntament i la TUS hem estat treballant per donar les màximes garanties perquè la gent puguem tornar a fer servir l’autobús sense cap risc sanitari. Per això s’han pres totes les mesures tant per als conductors com per als usuaris. Així que anem recuperant l’activitat la gent pot estar molt tranquil·la: realment els busos estan a punt i podem pujar-hi sense cap mena de risc”.

Aquest projecte està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional FEDER


 

Relacionats

Article

Es van instal·lar 120 punts de mesura de nivells de NO2 (una quinzena per escola, decidits pels centres educatius) per tal de “mapificar” la qualitat de l’aire a escala de carrer, a l’entorn de l’escola i a la porta, al pati i a l’interior del centre. Els tubs de captació passiva instal·lats pel mateix alumnat (d’entre 9 a 12 anys) han recollit dades durant l’octubre i novembre de 2020.

Notícia

El Bicibús és una iniciativa que fa temps que es duu a terme als països baixos i a d’altres localitats, i que pretén que nens i nens realitzin el trajecte cap a l’escola en bicicleta, en grup i de manera segura. Aquesta modalitat de transport escolar està organitzada i coordinada per les famílies amb la participació del centre escolar i el suport municipal, teixint així comunitat educativa i amb els infants com a principals protagonistes.

Article

A només un clic, es poden consultar els volums de despesa energètica així com el càlcul d’estalvi econòmic i la reducció d’emissions de CO2 en aquells edificis amb plaques fotovoltaiques.

Butlletí