A la ZBE s’han reduït en un terç els desplaçaments dels vehicles més contaminants

19/10/2020 - 14:09

Des del 2017 la circulació dels vehicles contaminants a la ciutat s’ha reduït en 550.000 desplaçaments en total. En tres anys el percentatge de vehicles sense etiqueta ambiental i no aptes per circular per la zona de baixes emissions (ZBE) Rondes de Barcelona ha passat d’un 20% a un 3%, al voltant de 285.000 desplaçaments menys.​ Les càmeres de la zona de baixes emissions han detectat 10.761 vehicles infractors en les primeres setmanes de funcionament del règim sancionador.

Des de l’anunci de la posada en marxa de la zona de baixes emissions, s’ha produït una renovació dels vehicles més contaminants i que no són aptes per obtenir el distintiu ambiental de la DGT. En tres anys els desplaçaments dels cotxes i les motos més contaminants s’han reduït: 550.000 desplaçaments menys.

Pel que fa als vehicles amb etiqueta ambiental, hi ha una tendència a comprar vehicles que emeten menys emissions. El 2017 el 43% dels vehicles que circulaven per Barcelona tenien l’etiqueta B, la que representa més emissions d’entre les diferents etiquetes que emet la DGT. Ara aquest percentatge es troba al voltant del 27%, que representa un total de 265.000 desplaçaments.

Més de 10.000 sancions des de l’inici del règim sancionador de la ZBE Rondes de Barcelona

Des del 15 de setembre, data en què es va iniciar el règim sancionador de la ZBE, un 1,1% de turismes i motocicletes hi circulaven sense distintiu ambiental, i entre un 1,5% i un 2% de furgonetes, vehicles pesants o de transport col·lectiu hi circulaven amb la moratòria que els permet circular per la ZBE durant un període determinat. En gairebé un mes s’han interposat 10.761 sancions.


Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí