Prop de 90 entitats integren la Taula Metropolitana de la Moto Elèctrica Compartida

Font: AMB

30/05/2022 - 13:30

El sector es bolca en la taula creada per l'AMB per consensuar un servei metropolità de moto elèctrica compartida. Quasi 90 representants del sector s'integren al nou grup de treball, que analitzarà la viabilitat i les principals característiques que podria tenir el sistema metropolità. L'AMB celebrarà al juny una jornada amb les experiències de motosharing de Lisboa, Milà i Barcelona, entre altres, i a la tardor, una altra de centrada en les empreses operadores.

L'AMB ha creat avui dilluns, 16 de maig del 2022, durant el Consell de Mobilitat, la Taula Metropolitana de la Moto Elèctrica Compartida, integrada per gairebé 90 representants de l'àmbit de la mobilitat. Per donar un impuls a la mobilitat compartida, aquest nou grup de treball analitzarà la viabilitat d'un possible servei metropolità de moto elèctrica compartida, amb l'objectiu d'estudiar i definir les principals característiques per a la regulació d'aquest servei.

"La mobilitat compartida és un tema estratègic per a l'AMB, atès que fomenta una mobilitat més sostenible. És una alternativa i un complement de mobilitat que permet als usuaris accedir a vehicles quan ho necessitin, optimitzant el seu ús i sense la necessitat de tenir-ne un en propietat. També permet reduir la contaminació i promou les energies netes", exposa el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.

Entre els propòsits d'aquesta taula, destaquen el fet d'instituir un marc estable de diàleg i participació tècnica sobre el servei de moto elèctrica compartida entre tots els actors involucrats i la identificació de les qüestions rellevants i necessàries per abordar la regulació d'un servei metropolità de moto elèctrica compartida.

En funció del debat i les conclusions que se n'extreguin al llarg d'aquests propers mesos, l'AMB podria plantejar una proposta de servei metropolità de motos compartides a la metròpolis de Barcelona.

 

Èxit en la constitució de la taula, amb gairebé 60 entitats i 90 participants

A banda d'ajuntaments metropolitans, grups polítics metropolitans i altres administracions com la Generalitat de Catalunya, entre els principals organismes i entitats que integren la taula es troba la DGT, la Fundació RACC, l'ATM, l'ICAEN, Barcelona Serveis Municipals (BSM), la Cambra de Comerç de Barcelona, l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans (IERMB), Barcelona Regional (BR) i la Federació ECOM. D'associacions, destaquen PIMEC, l'Asociación Nacional de Empresas del Sector de Dos Ruedas (ANESDOR), l'Associació d'Empresaris de Transport Discrecional de Catalunya (AUDICA), l'Associació General d'Autònoms-Pimes Transportistes de Catalunya (AGTC), l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), AEDIVE, la Cambra del Baix Llobregat i Clúster per l'avenç de la tecnologia de la moto i Smartmobility. També hi participa el Col·legi d'Ambientòlegs (COAMB) i la Universitat de Barcelona (UB).

S'han sumat a la Taula de l'AMB algunes de les principals empreses operadores de motosharing, com ara Acciona Mobility, Cityscoot, Cooltra, Yego, Movo (Cabify), Reby, Tucycle, Seat Mó, Helbiz i Ducky Logistics.

L'objectiu principal és aconseguir una gestió òptima del servei de mobilitat compartida en l'àmbit metropolità, una de les fites de l'Acord de Govern de l'AMB del mandat 2019-2023 i del PMMU 2019-2024.



Les principals jornades de la Taula Metropolitana de la Moto Elèctrica Compartida


El calendari preveu dues grans jornades al voltant d'aquest tema. La primera, previsiblement, a finals de juny, serà sobre experiències europees en la regulació dels serveis de mobilitat compartida. Lisboa, Madrid, Milà i Barcelona seran algunes de les ciutats convidades. A la segona jornada que celebrarà l'AMB, a la tardor, els operadors dels serveis de motosharing seran els principals protagonistes.

D'altra banda, també es preveu la realització de 6 sessions tècniques de treball, que es duran a terme entre l'octubre del 2022 i el gener del 2023, dividides en diferents temàtiques:

  • Sessió 1: Funcionament d'un servei de moto elèctrica compartida.
  • Sessió 2: Compartició i ús de dades i plataforma de Servei.
  • Sessió 3: Seguretat viària, vandalisme i abandonament de vehicles.
  • Sessió 4: Aparcament i instruments per regular l'ús de l'espai públic.
  • Sessió 5: Mecanismes reguladors i model de regulació.
  • Sessió 6: Àmbit d'operació.

 

Relacionats

Notícia

Arrenca el procés participatiu, obert a tota la ciutadania, per a l’elaboració de l’Agenda Estratègica del Pirineu amb horitzó 2030. L’Agenda, impulsada per la Vicepresidència del Govern, serà el full de ruta per orientar el desenvolupament de les comarques de l’Alt Pirineu i Aran, Solsonès, Berguedà i Ripollès, prioritzant la dinamització econòmica, la sostenibilitat i l’arrelament de la ciutadania.

Opinió

El Vallès és una realitat ambiental, territorial i orgànica que no entén de divisions i segregacions administratives. Té una singularitat poc comuna. No és cap pati del darrere.

Notícia

El vehicle, de l’operadora HIFE, donarà servei a la Línia exprés.cat e3 i a la línia regular L1011, que connecten el Montsià i el Baix Ebre. El combustible es generarà a partir de residus agraris, ramaders i industrials de la zona.

Butlletí