Oberts els carrils bici del passeig de la Zona Franca, de Barcelona

11/03/2021 - 11:11

Els nous carrils bici del passeig de la Zona Franca ja estan en funcionament i connecten els barris de la Marina amb la xarxa pedalable de la ciutat. L’actuació ha permès reordenar la mobilitat de tot l’àmbit per prioritzar-hi els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta.

El passeig de la Zona Franca, amb un separador de trànsit enjardinat, tindrà per a cada sentit:

  • Un carril de circulació de vehicles
  • Un carril bus
  • Un carril de serveis: càrrega i descàrrega, parades de bus o estacionament
  • Un carril bici
  • La vorera

A més, s’han habilitat tres passos de vianants nous al llarg de la via.

Gairebé 30 quilòmetres nous de carrils bici en un any

Des del 2020 i fins ara s’han habilitat 29,4 quilòmetres nous de carrils bici a:

  • Pg. Zona franca
  • Roger de Llúria
  • Gran Via
  • València
  • Pau Claris
  • Pg. Santa Coloma
  • Los Castillejos
  • Indústria
  • Creu Coberta – ctra. Sants
  • Av. Meridiana
  • Via Augusta
  • Aragó​

​En alguns casos s’ha incorporat el carril bici a tota la via i en d’altres només en alguns trams.

Cap a una mobilitat més sostenible i saludable

El nou carril bici de la Zona Franca s’afegeix a les mesures per millorar els desplaçaments a peu, en transport públic i en bici, per reduir la contaminació i guanyar espai públic per al veïnat.


Relacionats

Notícia

Des de l’any 2015 les mesures que s’han impulsat per ampliar la mobilitat sostenible i reduir el nombre de vehicles que generen més emissions han aconseguit millorar la qualitat de l’aire i reduir en un 31% la contaminació ambiental. El creixement de la xarxa de carrils bici, el desplegament de la superilla, l’electrificació de vehicles municipals o l’activació de la zona de baixes emissions han demostrat l’efectivitat d’un model que prioritza la salut de les persones i la sostenibilitat mediambiental.

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda a la modificació de l’ordenança municipal que regula la ZBE per donar cobertura als sectors de població amb rendes més baixes. A més, s’amplia el nombre d’autoritzacions per a l’ús ocasional dels vehicles i per als professionals amb una edat propera a la jubilació que utilitzen el vehicle per treballar.

Notícia

Només Barcelona, l'Hospitalet i Sant Cugat del Vallès limiten la circulació dels vehicles més contaminants, perquè van començar a fer-ho abans que existís la llei del canvi climàtic que obliga els municipis de més de 50.000 habitants a tenir ZBE.

Butlletí