Un minibús Jest 100% elèctric de Karsan, en proves a Barcelona

Font: TMB Notícies

29/01/2021 - 09:54

Aquesta setmana el departament d'Enginyeria de Bus de TMB està fent recorreguts en buit amb un petit vehicle urbà de zero emissions cedit pel fabricant turc.

Una unitat de la versió elèctrica del minibús Jest de Karsan està fent aquesta setmana a Barcelona diversos recorreguts sense passatge i amb càrrega simulada a l'entorn de la cotxera del Triangle, on té la base de recàrrega de les bateries a les nits. El departament d'Enginyeria l'està sotmetent a diferents proves per valorar-ne els consums, les prestacions i l'autonomia.

Aquest model està propulsat per un motor BMW de 135 kW alimentat per un conjunt de bateries de 88 kW que segons el fabricant recuperen el 25% de l'energia de la frenada i li proporcionen una autonomia de 210 quilòmetres. Tot i que la carrosseria només fa 5,8 metres de longitud, té capacitat per a 25 persones i característiques d'accessibilitat interessants: plataforma baixa, obertura de portes de 120 centímetres d'amplada i rampa.

La cessió en proves d'aquest vehicle 100% elèctric forma part de la col·laboració que TMB manté amb els fabricants de vehicles de transport públic, en la línia de promoure les tecnologies més netes aplicables. En el segment dels minibusos, resulta especialment complicat produir vehicles de zero emissions capaços de prestar servei una jornada sencera a l'estiu amb l'aire condicionat en marxa en recorreguts en pendent com els que es donen a la ciutat de Barcelona. Actualment la flota de TMB compta amb nou autobusos elèctrics articulats de càrrega per pantògraf, i aquest any espera rebre'n 21 més del model de pantògraf i 8 de pila d'hidrogen.

Imatges del Jest elèctric de Karsan al pati de la cotxera del Triangle / Fotos: Pep Herrero (TMB)

 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

El carregador té capacitat per carregar 2 vehicles de manera simultània a una potència d'11 kW per hora. Si només hi ha un vehicle i les característiques tècniques li permeten, la càrrega es podrà fer a 22 kW. Es pot fer una càrrega completa en un temps d'entre 2 i 4 hores. La càrrega es podrà activar mitjançant l'app EVCharge o d'altres plataformes com Electromaps.

Article

Es tracta d'un format que ja s'està estenent fa temps en diferents ciutats europees, i que suposa una alternativa poc invasiva i molesta per a la resta d'usuaris ja que aprofita una infraestructura ja aixecada, i requereix molt poca obra. A més permet posar en marxa una xarxa que afavoreix a aquells usuaris que no tinguin plaça de garatge. Una cosa que ajuda a popularitzar més els cotxes elèctrics.

Article

L'Institut Català de l'Energia difon aquesta infografia amb els conceptes i les dades claus sobre el vehicle elèctric!

Butlletí