Lleida vol expandir la campanya Plàstics Zero als Mercats Ambulants

Font: Ajuntament de Lleida

19/11/2020 - 12:51

La regidora de Consum, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Lleida, Marta Gispert, ha iniciat una ronda de reunions amb alcaldes i edils de municipis veïns de Lleida per sumar estratègies i compartir els objectius de la campanya Plàstics Zero als Mercats Ambulants de Lleida.

En aquesta primera reunió en què Gispert ha estat acompanyada de l’alcalde d’Alfarràs, Joan Carles Garcia Guillamon, i del primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament d’Alcarràs, Jordi Janés, s’han posat en comú les diferents situacions que viu cada municipi. Gispert considera que “la unió d’esforços i l’intercanvi d’informació és una de les millors garanties per tal d’assolir un objectiu comú i inevitable”.

La regidora de Consum, Comerç i Mercats ha indicat: "aquesta reunió és un primer pas del treball col·laboratiu que ens ha de portar a aconseguir l’eliminació del plàstic als mercats i també al comerç i, en aquest sentit continuem treballant per teixir més complicitats amb la resta de municipis del voltant de la ciutat de Lleida, perquè l’objectiu és comú”.

Des de principis del mes d’octubre, la Paeria impulsa accions concretes als mercadets setmanals de Lleida, dijous i dissabte, per avançar-se a la normativa que, a partir del dia 1 de gener de 2021, prohibirà totalment el lliurament o intercanvi de bosses de plàstic, en els punts de venda dels mercadets, excepte que siguin de plàstic compostable.

Gispert ha explicat als alcaldes que, en una primera fase, la campanya de l’àrea de Mercats de la Paeria, està en la línia de la divulgació sobre responsabilitat, sostenibilitat i la necessària menor generació de residus que es produeix als mercadets. Per això, les accions es dirigeixen tant als paradistes dels mercats de Lleida, com a les persones consumidores que han de ser les primeres a rebutjar aquest tipus de material quan facin les seves compres al mercat i optar per l’ús de carros, bosses d’altres materials, cistelles, etc.

En paral·lel, i abans d’entrar en un període d’advertiment i possibles sancions, es van repartint 10.000 unitats de bosses de paper que han de servir per a fomentar la conscienciació sobre la necessitat de buscar alternatives que no siguin el plàstic.

La campanya de sensibilització a la ciutat de Lleida es duu a terme als mercadets de dijous i dissabte a Camp d’Esports i Pardinyes, respectivament; però també se’n fa difusió al Mercat de l’Hort que es realitza a la plaça sant Joan, un cop al mes. Aquesta iniciativa atén un requeriment legal que arrencava l’any 2018 amb el Reial Decret 293/2018, sobre reducció del consum de bosses de plàstic i que, culmina, com hem dit, el dia 1 de gener de 2021 amb la total prohibició d’ús i lliurament de bosses de plàstic.


 

Categories: 

Relacionats

Article

Quatre Escoles Bressol Municipals de Barcelona lideren el projecte RECOMPARTIM 2.0 que promou la reutilització i l’intercanvi de roba i objectes infantils per a un futur més sostenible i solidari

Article

Al local, situat al carrer Arnald de Corcó, s'hi vendran mobles, llibres o articles de decoració, entre d'altres

Article

344 joguines intercanviades i 97 kg de residus estalviats al mercat d’intercanvi de joguines de Martorell

Butlletí