La UITP insisteix: el risc per a la salut al transport públic és molt baix

Font: TMB

02/11/2020 - 10:58
Foto: Pep Herrero. TMB

Foto: Pep Herrero. TMB

Amb totes les mesures de seguretat implantades, el risc per a la salut al transport públic és molt baix. Aquest és el resum del document que la Unió Internacional de Transport Públic (UITP) ha publicat amb tot el que se sap després de set mesos de crisi sanitària per la Covid-19.

La pandèmia ha demostrat la importància dels serveis de transport públic per mantenir les ciutats en moviment. Durant els períodes de confinament, el transport públic va continuar funcionant per garantir la mobilitat dels treballadors essencials, i en les fases de recuperació s’ha ofert com la millor opció per a una mobilitat sostenible i eficaç que ajudi a reactivar l’economia. I això a pesar de l’estigmatització a què ha estat sotmès sense base sòlida.

Sense coneixement científic

La UITP deixa clar que “malgrat la falta de proves científiques, molts governs han fet crides a evitar el transport públic, amplificades pels mitjans de comunicació, cosa que ha provocat un impacte en la imatge, la reputació i el comportament dels passatgers”. “Els beneficis del transport públic són fonamentals per assolir els objectius estratègics de les ciutats i hem de dir ben clarament que el sector està preparat, compromès i fiable segons els fonaments científics”, sosté el document.

Pel que fa a la seguretat en relació amb la Covid-19, cada cop hi ha més estudis i anàlisis de referents científics, que van des de la sanitat pública francesa fins al Robert Koch-Institut alemany passant per la RSSB i Science Magazine, que mostren “el comportament adequat dels sistemes de transport públic”. La mascareta, la desinfecció contínua de superfícies d’alt contacte i la freqüent renovació de l’aire i una bona ventilació són “essencials” per mantenir aquesta seguretat.

Tots els agents del sector del transport públic representats per la UITP, entre els quals hi ha TMB, es comprometen a restablir la confiança i a tranquil·litzar els passatgers. “El transport públic s’ha pres molt seriosament la pandèmia del coronavirus i ha implementat totes les mesures de neteja, seguretat i organització necessàries”.

Una política de reforç del transport públic

“Ara és el moment de dissenyar solucions audaces i enfortir la formulació de polítiques que fomentin ciutats inclusives, sostenibles i resilients que condueixin a la implementació urgent dels objectius de desenvolupament sostenible”, diu la UITP. Cal fer esforços per “mostrar els avantatges que ofereix el transport públic a les nostres societats, atendre els fets i restablir la confiança dels ciutadans”, continua la declaració. Aquesta hauria de ser una responsabilitat compartida que impliqui les autoritats polítiques, les agències de transport públic i els ciutadans.

El document de la UITP es pot consultar al seu web, en anglès.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí