Premi als projectes que resolen qüestions socials, culturals i ambientals

Font: Ajuntament de Barcelona

07/10/2020 - 14:00

Des de fa cinc anys Barcelona Activa entrega els premis Emprenedoria Social, que reconeixen iniciatives amb impacte social, responsables i sostenibles. En l’edició d’enguany, en què s’han presentat seixanta candidatures de setze sectors, el primer premi ha estat per a un empresa de servei d’àpats (‘catering’) que ajuda a la reinserció social i laboral de col·lectius en exclusió social.

Primer premi

Abarka Catering és una empresa de servei d’àpats, amb arrels en la cultura mandinga, que usa la gastronomia per contribuir a canviar la imatge d’Àfrica i per ajudar a la reinserció social i laboral de col·lectius en exclusió social. 

La iniciativa del col·lectiu liderat per Khady Drame ha estat guardonada amb un import de 12.000 euros i l’accés durant sis mesos a la Incubadora Almogàvers, de Barcelona Activa.

Altres premiats

El segon premi, de 6.000 euros, ha estat per a Park 4 Dis, la primera plataforma d’aparcament que ajuda les persones amb mobilitat reduïda a trobar les places on poden aparcar i informa de les especificitats normatives de cada ciutat.

NeurekaLab, una eina que permet fer una detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge a través de proves i diagnòstics, ha estat reconeguda amb el tercer premi, dotat amb 3.000 euros.

Impuls a l’economia social

El Programa d’emprenedoria social de Barcelona Activa atén projectes socials constituïts fa menys de dotze mesos i els ofereix acompanyament en xarxa, formació i assessorament sobre la viabilitat dels negocis i l’estratègia. Els projectes socials tenen una supervivència del 70%.


 

Categories: 

Relacionats

Article

Un teixit reciclat per a roba laboral, un envàs de productes de neteja i una defensa de moll intel·ligent guanyen el Premi Catalunya d'Ecodisseny

Article

Eco-union, l’associació Promoció del Transport Públic i la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura han liderat aquest projecte d’investigació i incidència per fomentar una nova cultura de la mobilitat turística baixa en carboni a la ciutat de Barcelona.

Article

Publicats els resultats de la sisena edició d’aquesta campanya de conscienciació i bones pràctiques per a l’estalvi d’energia i aigua i la reducció d’emissions de l’Ajuntament de Barcelona.

Butlletí