El Bicing, ofegat per l’èxit?

Font: Betevé

05/10/2020 - 13:27

Prop de 24.000 abonats nous des del confinament disparen l'ús del servei i també les queixes pels problemes de manteniment i rotació de les bicicletes

Com si visqués una segona joventut, el Bicing continua imparable des que va reobrir després del confinament. En creixen tant els usuaris com els viatges. El nombre d’abonats s’ha disparat més d’un 14 % des del maig, amb 23.811 altes noves (fins al 28 de setembre). Feia 10 anys que no hi havia tants inscrits en el servei (126.794) i això es tradueix també en més desplaçaments. Si al juliol es va recuperar el nivell d’activitat d’abans del coronavirus, la resta de l’estiu s’ha superat, tant a l’agost com al setembre. Tres dies abans d’acabar aquest mes es fregaven l’1,12 milions d’usos mensuals, és a dir, uns 26.500 més que en tot el setembre del 2019.

El boom ha coincidit amb una ampliació del servei, que ha arribat a més barris i té una flota més gran, prop de 7.o00 bicicletes, de les quals unes 1.700 d’elèctriques. L’increment de l’oferta, però, també ha anat acompanyat de queixes i crítiques. Alguns usuaris veterans consideren que problemes recurrents del servei, com la manca de rotació, les rodes punxades o les bicicletes bloquejades a les estacions, s’han agreujat els últims mesos. Per a d’altres, que han començat ara al Bicing per evitar el transport públic, el servei ha resultat “una decepció”. Al ‘bàsics’ hem recollit l’opinió de tres abonats sobre els punts dèbils i els punts forts del Bicing actual.


 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament d’Igualada ha ampliat la seva flota de vehicles elèctrics amb la incorporació de dos turismes Renault Zoe i dues furgonetes Nissan e-NV-200.

Notícia

TMB inicia la licitació de 210 autobusos elèctrics i híbrids dins del pla de renovació de la flota. La comanda, dividida en cinc lots i valorada en 116 milions d’euros, servirà per avançar en la reducció d’emissions els pròxims quatre anys.

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Butlletí