Castellar del Vallès implanta la reducció del límit de velocitat en vies urbanes de 40 a 30 quilòmetres per hora

Font: Ajuntament de Castellar del Vallès

24/09/2020 - 11:02

L’Ajuntament de Castellar del Vallès ha començat a implantar la reducció de la velocitat màxima permesa en vies urbanes per a tot tipus de vehicles dels 40 als 30 quilòmetres per hora, una mesura que té per objectiu pacificar el trànsit de vehicles als diferents nuclis urbans del municipi.

Aquests dies s’està duent a terme una acció de reforç de la senyalització horitzontal i vertical dels nous límits de velocitat així com la pintura viària i la il·luminació dels passos de vianants.

El límit genèric de velocitat a 30 quilòmetres per hora serà aplicable a totes les vies urbanes a excepció de les rondes de Llevant i de Tolosa i els carrers de la Garrotxa i del Bages, situats al Pla de la Bruguera, on la velocitat màxima permesa continuarà sent de 50 quilòmetres per hora. Pel que fa a les carreteres, la velocitat màxima permesa serà la que senyalitzi l’administració titular de la via.

A més, el text de l’ordenança que entrarà en vigor dimarts manté el límit de 20 quilòmetres per hora a totes les vies urbanes que disposin de plataforma única de calçada i vorera. A les àrees per a vianants, quan la circulació de determinats vehicles estigui autoritzada, la velocitat màxima permesa també continuarà sent de 10 km/h.

Cal destacar també que la normativa aprovada estableix que els vehicles hauran de reduir la velocitat al pas normal de les persones a les àrees de vianants i a les vies urbanes amb plataforma única de calçada i vorera, i en altres llocs en què hi hagi afluència de vianants. En aquests casos, s’hauran d’arribar a aturar, si s’escau.

Finalment, als camins rurals i pistes forestals la velocitat màxima permesa també queda limitada als 30 km/h. Com en el cas anterior, la velocitat s’haurà d’adequar en cas de coincidir amb altres usuaris a peu o en bicicleta.

Segons el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Pepe González, aquesta mesura té per objectiu “recuperar els espais per a vianants i vehicles no motoritzats, tant per raons ambientals com de seguretat”. I afegeix: “ens hem avançat al que aviat serà general al conjunt del país i suposarà un canvi considerable en el funcionament de la mobilitat urbana, on els vehicles ja no disposaran de preferència per sobre dels vianants”.

Aquests dies s’està duent a terme una campanya de comunicació i conscienciació a la ciutadania per donar a conèixer la mesura.


 

Relacionats

Notícia

La comanda que s'acaba d'adjudicar, per valor de 6,4 milions d'euros, és una aposta estratègica de TMB per la que pot ser la principal energia neta del futur

Notícia

Balanç positiu del primer dia de l’entrada en funcionament de Tarragona ciutat 30. Una iniciativa que modifica la part de l'actual ordenança de convivència que regula la circulació de tot tipus de vehicles per la ciutat amb l’objectiu de situar les persones en el centre de la planificació urbana i aconseguir una mobilitat urbana sostenible, més segura i saludable.

Notícia

Per donar suport a l’execució de vies ciclistes per part dels ens locals, la Generalitat va publicar el passat 2018 una primera convocatòria d’ajuts per a fomentar l'execució d'actuacions de vies ciclistes, aquesta convocatòria va estar dotada de 20 MEUR per cofinançar el 50% del cost de les actuacions.

Butlletí