FGC incorpora una locomotora baixa en emissions a la línia Llobregat-Anoia i a Montserrat

17/09/2020 - 10:50

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adquirit una nova locomotora que redueix l'emissió de fums i sorolls per fer treballs de manteniment a la via. S'utilitzarà a la línia Llobregat-Anoia i al Cremallera de Montserrat per dur a terme tasques de tracció de material remolcat.

Segons explica FGC en un comunicat, la nova locomotora, de 8.380 mm de longitud i 3.874 mm d'alçada, pesa 28 tones i pot circular tant per les vies convencionals com pel sistema cremallera. A més, és dual, és a dir, en el seu funcionament habitual utilitza tracció elèctrica però permet operar amb combustible dièsel en cas d'un tall del subministrament elèctric. Aquest sistema redueix l'emissió de fums i de soroll. A més, el motor compleix amb la normativa Stage IIIB, que minimitza l'emissió de gasos contaminants a l'atmosfera. Segons FGC, la nova locomotora millorarà el manteniment de la xarxa, en guanyar en eficiència i en capacitat, ja que el nou aparell permet traccionar trens de plataformes i vagons de mercaderies més llargs. A més, suposa un pas més en l'aposta de la companyia per la lluita contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica.


 

Categories: 

Relacionats

Article

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha mostrat a Brussel·les el compromís de Barcelona amb la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. Ha estat en el marc d’una reunió amb l’eurodiputat Javi López, ponent del Parlament Europeu per a la revisió de la Directiva de la qualitat de l’aire, i amb François Wakenhut, cap de la unitat de qualitat de l’aire de la Comissió Europea

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha aprovat el nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) per al període 2023-2028. El PMUS tindrà una vigència de sis anys i planifica un total de 79 actuacions distribuïdes en dotze àmbits.

Notícia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha formalitzat la compra de 36 autobusos estàndard de 12 metres d'hidrogen, a més de dos vehicles articulats, que serien els primers articulats d'hidrogen a circular a tota Espanya. Es tracta de la compra més important de vehicles d’hidrogen de TMB i està finançada pel Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana, en el marc dels fons Next Generation
 

Butlletí