La Policia Local de Mataró substitueix 15 motocicletes de la seva flota per unes 100% sostenibles

Font: Ajuntament de Mataró

21/07/2020 - 11:11

La flota de vehicles de la Policia Local incorpora 15 motocicletes elèctriques, tipus escúter, que substitueixen a 15 de convencionals. Amb 120 km d’autonomia, bateries d’alta densitat de grau d’automoció, les motos tenen una imatge corporativa basada en l’alta visibilitat i són 100% sostenibles. Aquesta actuació s’emmarca en el Pla d’Acció per l’Energia i el Clima (PAESC) que té per objectiu substituir progressivament els vehicles municipals convencionals per d’altres d’emissió 0.

L’alcalde, David Bote, i la regidora de Seguretat Pública, Anna Villarreal, han assistit avui, 15 de juliol, a la presentació de les 15 motocicletes elèctriques de la Policia Local. Aquests vehicles 100% sostenibles substitueixen 15 motos convencionals de la flota amb l’objectiu, recollit al PAESC, d’aconseguir progressivament que els vehicles municipals siguin d’emissió 0.

Les motocicletes, fabricades íntegrament a Europa, incorporen noves bateries d’alta densitat amb una autonomia de més de 120 km, amb un sistema de llums que les fa molt visibles i segures. Aquesta seguretat es reforça amb la provisió d’una retolació corporativa basada en l’alta visibilitat (patró Battenberg), en una suspensió, un sistema de fre i un xassís que les converteixen en un dels models de motocicletes més adients per les funcions de protecció de la seguretat de la Policia Local. Els vehicles, amb un cost unitari de 14.200 €, han estat adquirits mitjançant licitació pública.

L’ús dels vehicles són prioritàriament per a les unitats de proximitat: Policia de Barri, Convivència i Civisme.

Substitució progressiva

Els vehicles de la Brigada Municipals així com els de la Policia Local i d’altres serveis de l’Ajuntament es van renovant de forma progressiva, en funció de les línies pressupostàries, i sempre amb l’objectiu d’aconseguir una mobilitat sostenible.


 

Relacionats

Notícia

Llum verda al projecte executiu que ha de permetre doblar, millorar i interconnectar la xarxa de carrils bici de la ciutat fins arribar als 16 km. El projecte s’ha aprovat aquest mes i les obres es duran a terme a partir de final d’any amb ajuts europeus. Es preveu la construcció de nous trams de carrils bici connectats als existents per arribar als llocs i equipaments de la ciutat que generen més mobilitat.

Article

El projecte europeu Electrific, que vol facilitar l’extensió dels vehicles elèctrics millorant i simplificant qüestions com la càrrega, presenta la seva aplicació mòbil. TMB ha estat escenari d’una prova pilot del sistema.

Notícia

S'aprova el projecte executiu per construir el tram entre la plaça de les Glòries i Verdaguer, amb unes obres que començaran previsiblement durant el primer semestre del 2021 i duraran 21,5 mesos.

Butlletí