Fridays for Future Sant Cugat dissenya un pla d'estratègia per lluitar contra la crisi climàtica

Font: Ajuntament de Sant Cugat del Vallès

18/06/2020 - 14:16

Fridays for Future Sant Cugat ha dissenyat un pla d'estratègia de política local amb més de 60 mesures per fer front a la crisi climàtica. La comissió d'estratègia política de l'entitat les presentarà a la Taula d'Emergència Climàtica de la ciutat i avisa que s'encarregarà de 'pressionar els polítics i polítiques' del consistori perquè les apliquin. Les dues principals demandes de Fridays for Future són la reducció dràstica de les emissions de gasos d'efecte hivernacle fins a arribar a les zero emissions l'any 2030 i que les institucions públiques tingui coherència ètica amb el context d'emergència climàtica que viu el planeta.

Les mesures que l'entitat demana al consistori que s'apliquin estan dividides en nou blocs: urbanisme, transport públic, medi ambient, educació, conscienciació, equipaments municipals, indústria i empresa, transició agroalimentària i coronavirus. Fridays for Future apunta que totes aquelles mesures que l'Ajuntament no pugui aplicar per manca de competència les farà arribar a la institució política adient.

En l'àmbit d'urbanisme, l'entitat aposta per dificultar la circulació del vehicle privat. Per fer-ho, proposa prohibir els vehicles privats contaminants, vianantitzar els carrers i dificultar l'aparcament a la ciutat o bé eliminant places d'aparcament o imposant tarifes elevades per poder estacionar un vehicle. Fridays també proposa crear una zona de baixes emissions al centre de Sant Cugat i al voltant de tots els centres educatius mentre el pla de vianantització dels carrers estigui en procés i crear un peatge anti contaminació per a tots els vehicles contaminats que vulguin entrar a la ciutat.

Per contrarestar l'eliminació del vehicle d'ús privat, l'entitat reclama a l'administració que aposti per una mobilitat sostenible amb la potenciació del transport públic i la bicicleta. Algunes de les mesures que l'entitat proposa són la construcció de més carrils bici i de bus, abaratir el cost del bitllet, millorar les freqüències de pas i la gratuïtat del transport públic per a la gent jove.

Entre les més de 60 mesures que l'entitat ha dissenyat destaquen l'elaboració de campanyes de conscienciació als centres educatius i als espais municipals, que tots els equipaments municipals utilitzin energia 100% renovable, verda, sostenible i neta i que s'expulsi de la ciutat la fàbrica de Lubrizol 'pel greu perill de salut' que suposa. En l'àmbit del coronavirus, l'entitat exigeix que en cap cas es produeixin retallades en mesures climàtiques i ambientals com a conseqüència de la crisi actual.


 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament adequarà, com a prova pilot, nous espais per a vianants i bicicletes per garantir les distàncies de seguretat arran de la COVID-19. S’avança així, amb la posada en marxa de l‘Anella de Mobilitat Verda. Un pla d’acció de mesures que dona prioritat als desplaçaments a peu i als mitjans de transport sostenible. En aquest sentit, cal recordar que ja hi ha estudis que afirmen que la contaminació atmosfèrica agreuja la gravetat de la malaltia.

Notícia
L'ordenança restringirà l'accés dels vehicles més contaminants al centre de Sant Cugat / Foto: ACN

L'ordenança restringirà l'accés dels vehicles més contaminants al centre de Sant Cugat / Foto: ACN

El govern municipal porta a aprovació inicial una ordenança similar a la de Barcelona per restringir el trànsit dels vehicles més contaminants. La Zona de Baixes Emissions inclourà una àrea d'uns quatre quilòmetres quadrats entre la carretera de Vallvidrera, la Ronda Nord, l'avinguda de Roquetes, el carrer de Sant Crist de Llaceres i el passeig de Valldoreix.

Notícia

Una vuitantena de persones van assistir a la constitució d’aquest nou òrgan, que busca fer front comú als efectes reals del canvi climàtic

Butlletí