El nombre de vehicles elèctrics a l'Eix de la Riera de Caldes va créixer un 50% l'any 2019

Font: Ajuntament de Santa Perpétua de Mogoda

18/05/2020 - 13:17
Vehicles elèctrics a l'estació de recàrrega de la Granja

Vehicles elèctrics a l'estació de recàrrega de la Granja

El nombre de vehicles elèctrics a l’Eix de la Riera de Caldes ha crescut un 50% l’any 2019, segons un informe de la Regidoria de Desenvolupament Local de l’Ajuntament de Santa Perpètua. El total de vehicles elèctrics matriculats l’any passat és de 154, dels quals 101 són turismes i la resta, 53, altres vehicles.

La Regidoria de Desenvolupament Local destaca que els vehicles elèctrics estan creixent de forma exponencial en els darrers anys, especialment pel que fa als turismes, que han crescut un 66%, per sobre de la mitjana catalana que és del 62%. Per a realitzar l’informe el departament municipal ha utilitzat dades publicades per la Direcció General de Trànsit (DGT) al seu portal estadístic i dades demogràfiques de l'Idescat. L’informe contempla només els vehicles 100% elèctrics i no es comptabilitzen altres opcions del mercat com ara els híbrids o híbrids endollables, donat que les dades que publica la DGT no en proporciona les xifres desagregades.

A Santa Perpètua de Mogoda, el desembre de 2019 hi havia 32 vehicles elèctrics matriculats, dels quals la meitat, 16, turismes. Caldes de Montbui és el municipi de l’Eix de la Riera de Caldes amb major número de vehicles elèctrics matriculats, amb 45 unitats a finals del 2019.

Catalunya té una mitjana de 3,62 vehicles elèctrics per cada mil vehicles, mentre que Santa Perpètua de Mogoda té una ràtio de 1,62. Pel que fa a turismes elèctrics, la ràtio a Catalunya és de 2,02 per cada mil, mentre que a Santa Perpètua de Mogoda se situa en 1,13. La ràtio de vehicles elèctrics a tots els municipis de la Riera de Caldes és inferior a la mitjana de Catalunya, però la ràtio de turismes elèctrics és superior a la mitjana catalana a la meitat dels municipis de la Riera de Caldes. La Regidoria remarca que aquesta és una dada més significativa pel que fa a la comparació, donat que la mitjana de vehicles elèctrics a Catalunya queda distorsionada per l'elevada ràtio de motocicletes i ciclomotors elèctrics a Barcelona, de gairebé el 25 per mil.

D’altra banda, la Regidoria de Desenvolupament Local destaca que la ràtio de turismes elèctrics té una relació clara amb la renda familiar bruta disponible, tot i algunes excepcions que caldria analitzar amb més profunditat. En els municipis amb una major renda s’observa una major penetració de la mobilitat elèctrica. Desenvolupament Local també recorda que cada vegada els vehicles elèctrics tenen major autonomia i el que abans era un dels principals frens a l’hora de la seva adquisició, ara mateix ja no ho és. Un dels inconvenients més importants per a les famílies és que l'elèctric suposa una major inversió inicial que un vehicle de combustió fòssil però en la majoria de casos aquesta inversió s’amortitza en pocs anys degut a l’estalvi en consum de combustible i manteniment.


 

Categories: 
Etiquetes: 

Relacionats

Article

El 55% de la població barcelonina opina que els conductors de vehicles no són respectuosos amb les bicicletes, mentres que el 67% opina que les persones ciclistes no són prou respectuoses amb els i les vianants.

Article

El perfil de les persones usuàries de les infraestructures ciclistes a la ciutat reflecteix l'increment de dones i de majors de 55 anys, la qual cosa demostra que el paradigma de la mobilitat urbana en l'actualitat camina cap a paràmetres d'igualtat i de sostenibilitat. Així ho ha assegurat este matí el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, que ha presentat el Primer Informe de l'Ús de la Bicicleta a València.

Article

La T-verda ha aconseguit retirar de circulació 6.800 vehicles contaminants els dos darrers anys, des del començament de la iniciativa, la tardor de 2017. Aquesta és la xifra de vehicles que s’havien desballestat a 31 de desembre de 2019 a canvi del títol integrat que permet viatjar de manera il·limitada i gratuïta en transport públic durant tres anys consecutius. El seu ús, a més, ha anat creixent progressivament, i aquest 2019 va fer un salt molt significatiu després d’acumular més de 2,4 milions de viatges en 12 mesos, més del doble que el 2018, quan se’n van realitzar uns 936.000.

Butlletí