Viladecans crea una superilla de vianants de més de quinze hectàrees els caps de setmana

Font: Ajuntament de Viladecans

12/05/2020 - 12:22

Viladecans ha posat en marxa una superilla de vianants a cavall entre dos dels barris més densament poblats de la ciutat, l’Eixample i La Montserratina  –situats al centre geogràfic del nucli urbà i on hi ha una part important de l’activitat comercial local–. Davant el procés de desescalada del confinament per la COVID-19, l’Ajuntament ha decidit engegar aquesta prova pilot per donar més espai als i les vianants en una zona profusament poblada i amb voreres en molts casos estretes, i també afavorir la connexió amb els principals espais d’esbarjo de l’entorn per al passeig.

Per donar forma a aquesta illa, l’Ajuntament obrirà a la ciutadania els caps de setmana, des de les 10 hores de dissabte a les 22 del diumenge, les calçades de tres carrers que travessen el centre de la ciutat –Mare de Déu de Montserrat, Salvador Baroné i Canonge Doctor Auguet– i un tram d’altres set carrers perpendiculars. En total, 3,8 km de longitud de carrers, als quals s’ha de sumar l’eix de vianants ja existent del carrer del Doctor Reig, situat al bell mig d’aquesta superilla i que enllaça amb l’eix de vianants del Barri Antic. 

Aquesta superilla de vianants connecta quatre zones verdes de la ciutat: el parc del torrent Ballester, la plaça de la Constitució, la plaça de Salvador Allende i el Parc de la Riera de Sant Climent. Permetrà evitar l’acumulació de veïns i veïnes que usen aquests quatre espais, ja que aquests carrers no només actuen com a eixos connectors d’aquests espais, sinó que també seran eixos per al gaudi dels veïns i veïnes. 

En aquesta superilla, només hi podran circular els vehicles residents amb aparcament soterrat, a una velocitat molt reduïda de 10 km/h. Aquests hauran d’entrar i sortir de la superilla per set punts de control habilitats al seu perímetre. Aquest primer cap de setmana no s’obligarà a retirar els vehicles que ja hi fossin aparcats al carrer, però l’objectiu de la mesura és que es faci així per ampliar al màxim l’espai per a vianants i, per això, es demanarà la màxima col·laboració ciutadana amb una campanya informativa a càrrec de les Agents Cíviques.

 

Una superilla de dos quilòmetres de perímetre

La nova superilla de vianants està formada per 26 illes, que sumen una superfície total de 15,3 hectàrees –l’equivalent a vuit illes de l’Eixample de Barcelona–, i té un perímetre de dos quilòmetres. L’espai es pot consultar en un plànol virtual en el següent enllaç.

El barris de l’Eixample-Centre i la Montserratina són, de llarg, els més poblats de la ciutat. Hi resideixen gairebé 18.000 persones, el 27 % del veïnat del municipi, tot i significar l’11,2 % de la superfície residencial de la ciutat. Així, la seva densitat d’habitants multiplica per 2,5 la mitjana local –arribant a ser sis vegades superior a la de zones com l’Alba-rosa-Can Guardiola o Can Palmer-Can Batllori–.

Aquesta nova superilla facilita a la població no només mantenir el distanciament social al carrer, sinó també apropar-se amb seguretat fins als principals eixos verds i d’esbarjo a banda i banda d’aquesta zona central de la ciutat: el parc del Torrent Ballester, a l’oest, i els parcs de la Riera de Sant Climent i de la Torre-roja, i la plaça de Salvador Allende, a l’est, i la plaça de la Constitució, al nord.


 

Relacionats

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Article

Es tracta d’un espai d’ús gratuït que està equipat amb totes les eines necessàries per a fer petites reparacions i tasques de manteniment de les bicicletes

Notícia

L’entrada de nous vehicles el 2022, la més alta dels últims 15 anys, suposarà un pas endavant per millorar la mobilitat i el medi ambient a Barcelona

Butlletí