El Fòrum Econòmic Mundial publica una guia sobre mobilitat urbana col·laborativa

Font: esMARTCITY.es

17/04/2020 - 19:41

El Fòrum Econòmic Mundial ha publicat la guia 'Directrius per a la mobilitat urbana: cap a la col·laboració', que es divideix en vuit pautes pràctiques per ajudar a enfortir les relacions entre ciutats i els agents de mobilitat de cara al transport del futur i que abasten des de compartir dades fins a la integració multimodal.

La tecnologia juga un paper important en la transformació de la mobilitat a les ciutats, que segons el Departament d'Afers Econòmics i Socials de les Nacions Unides, acolliran 2.500 milions de persones addicionals en 2050.

En aquest sentit, 'Directrius per a la mobilitat urbana: cap a la col·laboració' de l'Fòrum Econòmic Mundial compta amb un enfocament col·laboratiu i es divideix en vuit pautes de planificació i disseny basades en l'evidència, que ajudaran a les urbs i als seus socis de mobilitat a crear un sistema de transport urbà sostenible, ètic i inclusiu.

Vuit directrius cap a la mobilitat urbana col·laborativa

El primer punt de la guia es refereix a l'intercanvi de dades. Les ciutats i els agents de mobilitat han d'establir polítiques de col·laboració per compartir i aprofitar les dades, agregats i anonimitzades, per optimitzar les operacions comercials i la gestió de la mobilitat.

En segon lloc, han de minimitzar l'ús de l'espai públic i integrar la infraestructura mitjançant solucions digitals intel·ligents i la integració de totes les parts interessades de la comunitat.

La tercera directriu indica que s'ha de garantir la seguretat física i de la informació, així com el benestar de la població. En línia amb l'anterior, el següent punt de la guia assenyala la necessitat de la inclusió, amb especial atenció a les comunitats marginades per aconseguir un creixement econòmic equitatiu.

En cinquè lloc, fa referència a la feina justa i a unes condicions laborals adequades, per aconseguir serveis segurs, sostenibles i inclusius.

Així mateix, els agents de mobilitat i les ciutats han de buscar formes d'augmentar la mobilitat compartida eficient, l'agrupació de passatgers i la càrrega conjunta de mercaderies per disminuir la quantitat de vehicles privats d'ocupació única, així com els vehicles de càrrega que no estiguin plens .

La setena pauta suggereix el treball conjunt cap a flotes públiques i privades de zero emissions, en línia amb l'Acord de París i l'Agenda 2030 de l'ONU per al Desenvolupament Sostenible.

Finalment, la integració multimodal. Ciutats i socis han de treballar a favor de solucions de mobilitat com a servei que integrin múltiples maneres -públiques o privades- per expandir la cobertura de mobilitat i reduir la demanda d'ús de vehicles privats o sense completar la seva càrrega.


 

Categories: 

Relacionats

Article

La Zona de Baixes Emissions Rondes Barcelona (ZBE Rondes BCN) és l’àrea on es restringeix l’accés als vehicles més contaminants. S’espera que la mesura ajudi a reduir en un 15% les emissions.

Article

Confinem els cotxes, recuperem la ciutat! és una campanya de la Plataforma per la Qualitat de l'Aire. En aquesta acció es demana un pla de desconfinament en què es prioritzin les persones i la mobilitat justa i sostenible envers l'ús del vehicle privat. "La contaminació atmosfèrica ens afecta greument la salut i agreuja els efectes de la Covid-19. Volem recuperar les nostres ciutats. Unes ciutats saludables i que cuidin del nostre clima. Confinem els cotxes, recuperem la ciutat!"

Article

Aquest document forma part d'una sèrie de notes de debat que aborden preguntes fonamentals sobre la COVID-19 i les estratègies de resposta. Els treballs han estat elaborats sobre la base de la millor informació científica disponible i poden ser actualitzats a mesura que aquesta evolucioni.

Butlletí