Les agents energètiques de Sant Feliu assessoren més de 100 famílies vulnerables en el marc de la campanya 'Connecta't a l'estalvi energètic'

Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

24/01/2020 - 14:36

La tercera edició de la campanya 'Connecta't a l'estalvi energètic' va finalitzar el mes de desembre passat després d'oferir assessoraments, formacions, i informació per reduir el consum d'energia i mitigar la contaminació. La campanya va començar a l'abril amb la contractació, durant 9 mesos, de dues informadores i una electricista, que en el decurs del seu pla de treball han atès un total de 109 famílies de la ciutat en situació de vulnerabilitat. Es tracta de persones o famílies que pateixen pobresa energètica i que corren el risc de veure's privades de l'accés als serveis bàsics de llum, aigua o gas, a causa de la seva situació econòmica.

Les agents han realitzat estudis energètics a domicili amb cita prèvia. Allà han revisat factures, han pres mesures dels aparells que hi havia a les llars, i han realitzat propostes d'estalvi com la possibilitat d'acollir-se al bo social elèctric. Aquesta darrera actuació ha esdevingut especialment rellevant, atès que s'han modificat els requisits per accedir a aquest bo social, i que actualment les persones beneficiàries d'aquest també tenen dret a rebre el bo social tèrmic. Aquestes tasques d'assessorament, juntament amb els petits arranjaments elèctrics que també es realitzaven en alguns domicilis, han contribuït a l'estalvi tant energètic com econòmic de les famílies que han estat ateses.

En el marc de la campanya també s'han fet sessions formatives a la ciutadania en general per orientar-la sobre com reduir el consum d'energia, realitzades en col·laboració amb organismes i entitats com l'Escola d'adults, la mesquita o el rober de Càritas. Les persones assistents, un total de 170 al llarg de la campanya, han tingut l'oportunitat de portar les factures de llum i altres subministres a qualsevol de les 12 sessions per aprendre a interpretar els diferents conceptes, i saber quines mesures d'estalvi energètic poden aplicar en l'àmbit domèstic. 

Una de les novetats de la tercera edició de la campanya Connecta't ha estat la creació d'una oficina d'atenció a la ciutadania ubicada a l'entrada dels jardins del Palau Falguera. Allà les agents han informat a 349 persones sobre els conceptes que figuren al rebut de l'aigua, les bonificacions existents, i com accedir-hi. Es van tramitar la tarifa i el cànon social a un total de 56 persones, i a 18 més se'ls va gestionar la bonificació per tram per formar part d'unitats de convivència de més de 3 persones. A banda dels tràmits relacionats amb el rebut de l'aigua, en total l'oficina ha atès un total de 1600 persones, majoritàriament de manera presencial però també a través de consultes telefòniques.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Davant la situació d’excepcionalitat generada per la crisi de la COVID-19, queda cancel·lada la tercera edició del Congrés Català de Pobresa Energètica, que estava prevista per a celebrar-se a finals d’aquest any. 

Notícia

L'operador elèctric metropolità facilita el pagament dels rebuts durant un període de 3 mesos per pal·liar els efectes provocats per la situació d'excepcionalitat actual. El procés d'ajornament es podrà sol·licitar per correu electrònic abans del 14 d'abril.

Article

L’Oficina de l’Energia és un espai municipal d’informació i formació sobre l’energia a la ciutat de València. És un lloc on es proporciona assessorament personalitzat, tallers i activitats per als veïns i veïnes de València.

Butlletí