La zona de baixes emissions de Sant Cugat s'emmirallarà en la de Barcelona

Font: Cugat Mèdia

13/01/2020 - 11:08

L'ordenança que regularà les restriccions de trànsit perquè els vehicles més contaminants no puguin circular pel nucli urbà de Sant Cugat serà una realitat durant el 2020. S'emmirallarà en la que es posarà en marxa a Barcelona a partir de l'1 de gener i que afectarà aquells cotxes que no disposin d'etiqueta ambiental de la DGT.

La comissionada per l'Emergència Climàtica, la regidoria Alba Gordó, ha explicat a Cugat Mèdia que la norma local estarà adaptada a la realitat santcugatenca i es farà tenint en compte els resultats d'un procés participatiu que s'ha tancat recentment.

De fet, s'han rebut una vuitantena de propostes d'una cinquantena de persones. Ara, amb aquestes aportacions es redactarà l'ordenança, que ha d'aprovar el ple municipal. Llavors es podran presentar al·legacions abans de la seva aprovació definitiva.

La mesura, que s'implementa en episodis d'alta contaminació atmosfèrica des del 2018, havia de tornar-se permanent l'any vinent però l'equip de govern va decidir aturar-la fins a tenir l'ordenança que l'ha de regular enllestida. Un procediment que s'ha fet a través de la participació ciutadana i que prendrà forma durant l'any vinent.

Dels 53.759 vehicles que paguen a Sant Cugat l'impost de circulació, el 16% (cotxes i motos) no tenen etiqueta ambiental. Si es compten totes les categories de vehicles (incloses furgonetes, per exemple), el percentatge ascendeix al 23%.


 

 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí