Barcelona estrena parquímetres intel·ligents per cobrar més als cotxes contaminants

Font: CCMA

25/11/2019 - 12:43

Els nous parquímetres incorporen el reconeixement del distintiu ambiental que la Direcció General de Trànsit atorga a cada vehicle. Així es poden regular les tarifes de cada vehicle durant els episodis de contaminació, distingint entre els vehicles de Zero Emissions i els ECO.

L'Ajuntament de Barcelona comença a instal·lar 2.000 parquímetres nous, que permetran reconèixer els cotxes per la contaminació que generen. Aquests parquímetres, amb una pantalla tàctil i de color, incorporen un sistema de pagament més ràpid i segur a través de la tecnologia "contactless", perquè l'usuari pugui pagar amb la targeta o amb el dispositiu mòbil.

Els nous parquímetres incorporen el reconeixement del distintiu ambiental que la Direcció General de Trànsit atorga a cada vehicle. Així es poden regular les tarifes de cada vehicle durant els episodis de contaminació, distingint entre els vehicles de Zero Emissions i els ECO.

 

 

Els nous parquímetres estan preparats per poder aplicar el component variable de la taxa de l'estacionament, que es regula en cas d'episodi de contaminació atmosfèrica. Durant aquests episodis, la taxa augmenta dos euros l'hora excepte en els vehicles ECO, que mantenen la taxa inicial. Als vehicles Zero Emissions se'ls bonificarà el 100%.

 

Com funcionen els nous parquímetres?

Perquè l'estacionament quedi registrat, cal introduir la matrícula al dispositiu. Una vegada s'ha efectuat el pagament, l'usuari no ha de fer res més.

Els vigilants de zona podran verificar que el vehicle està ben estacionat a través dels seus dispositius mòbils.

 

Un dels nous parquímetres que ja està instal·lat a Barcelona

 

Aquests nous models de parquímetres s'han dissenyat expressament per a la ciutat de Barcelona. L'ajuntament ha explicat que han rebut consultes per exportar-los a altres ciutats del món.

La substitució dels 2.778 parquímetres actuals pels nous es farà en dues fases: durant la primera fase es col·locaran 2.068 parquímetres, la gran majoria al mateix lloc que els antics, excepte 29, que canviaran d'ubicació per respondre a les necessitats dels usuaris, segons ha explicat als mitjans la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón.

En la segona fase es retiraran 29 parquímetres antics, que no se substituiran.

Es preveu que els treballs de renovació acabin el primer semestre del 2020.

El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha avançat que el projecte té com a objectiu integrar a llarg termini tota la informació sobre la mobilitat de la ciutat en temps real a l'aplicació Smou: "Podrem arribar a saber on hi ha aparcament lliure per evitar donar voltes."


 

Relacionats

Notícia

S’han iniciat les obres per convertir el passeig de Valldoreix en el primer ‘carrer bici’ de Sant Cugat. Aquest vial, de connexió directa entre el centre de la ciutat i el nucli de Valldoreix, passarà a prioritzar la circulació de bicicletes i vehicles de mobilitat personal (VMP) en tots dos sentits. Els cotxes que hi circulin, només permesa direcció Valldoreix, hauran de cedir el pas a bicis i patinets.

Article

20 anys, 20 voltes al sol, 20 primaveres amb els seus hiverns, uns 7000 dies i molts més ha complit el Bicicleta Club de Catalunya (BACC). Per celebrar-ho han elaborat aquest vídeo.

Notícia

La Declaració de Mollet fa una crida a que totes les ciutats del món implementin la velocitat màxima de 30 km/h, en base “a l’evidència existent” de la menor afectació en les lesions en un impacte a menys velocitat. Es tracta del text de consideracions i compromisos de les ponències i les taules rodones del III Congreso Internacional para Profesionales de la Seguridad y la Educación Vial, que la ciutat ha acollit aquest novembre. Experts que han participat al certamen han assegurat que Mollet és un model a seguir en la reducció de l’accidentalitat i l’educació viària.

Butlletí