Barcelona estrena parquímetres intel·ligents per cobrar més als cotxes contaminants

Font: CCMA

25/11/2019 - 12:43

Els nous parquímetres incorporen el reconeixement del distintiu ambiental que la Direcció General de Trànsit atorga a cada vehicle. Així es poden regular les tarifes de cada vehicle durant els episodis de contaminació, distingint entre els vehicles de Zero Emissions i els ECO.

L'Ajuntament de Barcelona comença a instal·lar 2.000 parquímetres nous, que permetran reconèixer els cotxes per la contaminació que generen. Aquests parquímetres, amb una pantalla tàctil i de color, incorporen un sistema de pagament més ràpid i segur a través de la tecnologia "contactless", perquè l'usuari pugui pagar amb la targeta o amb el dispositiu mòbil.

Els nous parquímetres incorporen el reconeixement del distintiu ambiental que la Direcció General de Trànsit atorga a cada vehicle. Així es poden regular les tarifes de cada vehicle durant els episodis de contaminació, distingint entre els vehicles de Zero Emissions i els ECO.

 

 

Els nous parquímetres estan preparats per poder aplicar el component variable de la taxa de l'estacionament, que es regula en cas d'episodi de contaminació atmosfèrica. Durant aquests episodis, la taxa augmenta dos euros l'hora excepte en els vehicles ECO, que mantenen la taxa inicial. Als vehicles Zero Emissions se'ls bonificarà el 100%.

 

Com funcionen els nous parquímetres?

Perquè l'estacionament quedi registrat, cal introduir la matrícula al dispositiu. Una vegada s'ha efectuat el pagament, l'usuari no ha de fer res més.

Els vigilants de zona podran verificar que el vehicle està ben estacionat a través dels seus dispositius mòbils.

 

Un dels nous parquímetres que ja està instal·lat a Barcelona

 

Aquests nous models de parquímetres s'han dissenyat expressament per a la ciutat de Barcelona. L'ajuntament ha explicat que han rebut consultes per exportar-los a altres ciutats del món.

La substitució dels 2.778 parquímetres actuals pels nous es farà en dues fases: durant la primera fase es col·locaran 2.068 parquímetres, la gran majoria al mateix lloc que els antics, excepte 29, que canviaran d'ubicació per respondre a les necessitats dels usuaris, segons ha explicat als mitjans la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón.

En la segona fase es retiraran 29 parquímetres antics, que no se substituiran.

Es preveu que els treballs de renovació acabin el primer semestre del 2020.

El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha avançat que el projecte té com a objectiu integrar a llarg termini tota la informació sobre la mobilitat de la ciutat en temps real a l'aplicació Smou: "Podrem arribar a saber on hi ha aparcament lliure per evitar donar voltes."


 

Relacionats

Notícia

Els entorns de 155 centres educatius seran espais amb menys cotxes i, amb les actuacions previstes fins al 2022, es convertiran en llocs de trobada amb menys contaminació, més saludables i agradables. Les intervencions inclouen reduir el nombre de carrils i la velocitat de circulació, crear espais plaça amb elements de joc, reforçar la senyalització i instal·lar elements de seguretat. ​

Entrevista

Helena Vilardell és mestra, vicepresidenta d’Osona amb bici, i impulsora de Canvis en Cadena. Des d’aquesta última entitat ha contribuït a promoure el bicibús, una iniciativa de mobilitat sostenible i inclusiva adreçada al món escolar. En aquesta entrevista explica els beneficis d’aquesta fórmula de transport i aclareix algunes qüestions relatives a la seva implementació.

Notícia

El Bicibús és una iniciativa que fa temps que es duu a terme als països baixos i a d’altres localitats, i que pretén que nens i nens realitzin el trajecte cap a l’escola en bicicleta, en grup i de manera segura. Aquesta modalitat de transport escolar està organitzada i coordinada per les famílies amb la participació del centre escolar i el suport municipal, teixint així comunitat educativa i amb els infants com a principals protagonistes.

Butlletí